1403-07-04 07:30
64
0
91513
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل:

اقدامات رژیم صهیونیستی نشانه استیصال است

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را نشانه بحران عمیق آن دانست و تأکید کرد: برخلاف برخی تصورات، ایران پس از ترور شهید هنیه منفعل نشده و محور مقاومت بیش از پیش فعال است.

مسعود مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی را نه‌تنها از لحاظ نظامی و سیاسی بلکه از جنبه روانی نیز به‌عنوان نشانه‌ای از استیصال و بحران عمیق این رژیم توصیف کرد.

وی تأکید کرد: این حجم و نوع حملات به‌وضوح نشان‌دهنده عمق بحران و بن‌بستی است که رژیم صهیونیستی با آن دست‌به‌گریبان است؛ به‌طوری‌که دیگر توان مدیریت شرایط داخلی و منطقه‌ای را ندارد. شکست‌های پی‌درپی سیاسی و امنیتی رژیم در مواجهه با محور مقاومت و افزایش فشارهای بین‌المللی موجب شده است که تل‌آویو برای فرار از این وضعیت بحرانی، به اقدامات تهاجمی غیرقابل توجیه و بی‌سابقه متوسل شود.

وی در ادامه با اشاره به انگاره‌های نادرستی که برخی رسانه‌ها پیرامون انفعال ایران پس از ترور شهید هنیه مطرح کرده‌اند، تأکید کرد: این تصور که ایران پس از این حادثه در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی منفعل شده، به‌کلی باطل است. نه‌تنها ایران در موضع ضعف قرار نگرفته، بلکه انتقام علنی از عاملان این ترور قطعی است و در زمان مناسب به انجام خواهد رسید.

مقدم به تحولات اخیر منطقه از جمله فعال شدن دوباره کرانه باختری و شلیک موشک بالستیک از یمن به عمق تل‌آویو اشاره کرده و افزود: این اتفاقات نه‌تنها نشان می‌دهد که ایران و محور مقاومت در حالت انفعال قرار ندارند، بلکه فعالیت‌های مقاومت با شدت بیشتری ادامه دارد. محور مقاومت در تمام جبهه‌ها از لبنان تا فلسطین و یمن به‌طور هماهنگ عمل می‌کند و رژیم صهیونیستی با حملات خود در واقع به مقابله با این هماهنگی بی‌سابقه برخاسته است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مجروح شدن سفیر ایران در عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی، هشدار داد: ایران همواره خطوط قرمز مشخصی داشته و همان‌طور که در ماجرای ترور شهید زاهدی نیز نشان داد، عبور از این خطوط بدون پاسخ نخواهد ماند. رژیم صهیونیستی باید بداند که هر گونه تجاوز به منافع و مقامات ایرانی با پاسخی سنگین روبرو خواهد شد.

وی در پایان گفت: عملیات وعده صادق که پس از حمله به لبنان انجام شد، تنها یک نمونه از پاسخ‌های مقتدرانه ایران و محور مقاومت به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است. در شرایط کنونی نیز نباید این احتمال را نادیده گرفت که ایران پاسخی مشابه و حتی سنگین‌تر از قبل به این تجاوزات خواهد داد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.