1395-03-24 06:16
1407
0
33482
مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

احتمال سیلاب ناگهانی در سطح گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: با توجه به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان، احتمال سیلاب ناگهانی به ویژه در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

به گزارش گلستان ما، سید محمدرضا رضوی ظهر امروز یکشنبه در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این وضعیت جوی در پی خود بارش‎های رگباری خواهد داشت و دمای هوا نیز بین شش تا هشت درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این شرایط جوی توام با وزش شدید باد تا اواخر روز دوشنبه این هفته ادامه خواهد یافت و سپس از شدت حجم بارش در استان کاسته خواهد شد.

*احتمال سیلاب در مرز رود اترک‎ با خراسان شمالی  

رضوی با اشاره به شرایط جوی این هفته در استان خاطرنشان کرد: بارندگی‎های اخیر از اواخر هفته گذشته با بارش مناسب در غرب استان شروع شد و سپس این شرایط بارش از اواخر روز شنبه هفته جاری گسترش یافت و تمامی استان را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی ادامه داد: انتظار می‎رود روز سه‎شنبه هفته جاری نیز بارش‎های شدیدی را در شرق استان به ویژه در حوزه مشترک رود اترک‎ با استان خراسان‌شمالی شاهد باشیم که اطلاع‎رسانی با استان همسایه به عمل آمده است.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستانی یادآور شد: طی این مدت بیشترین بارش متعلق به شرق استان و شهر «خان‎ببین» رامیان به میزان بارش 27 میلی‌متر بوده است.

رضوی با اشاره به مقایسه میزان بارش سال زراعی امسال با سال زراعی گذشته از افزایش 25 درصدی افزایش بارندگی‎ها در استان خبر داد.

*افزایش 25 درصدی بارش در سال زراعی امسال گلستان به نسبت سال گذشته  

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود از روز سه‎شنبه به تدریج با کاهش بارش، شاهد افزایش ملایم دمای هوا در استان باشیم و شرایط جوی در مسیر افزایش گرما قرار گیرد.

رضوی با اشاره به وضعیت جوی استان در تابستان پیش‌رو اذعان کرد: بر اساس نقشه‎های پیش‎یابی انتظار می‎رود بر خلاف فصل بهار، شاهد تابستان گرمی در سطح استان باشیم.

 هوای گلستان هم ‎اکنون ابری است، در برخی نقاط بارش جریان دارد و دمای هوا نیز به طور میانگین بین 17 تا 25 درجه سانتی‎گراد متغیر است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.