1400-10-02 13:39
970
0
77701
مدیرکل محیط زیست استان گلستان تشریح کرد؛

آخرین گزارشات و جزئیات وقوع حریق های پارک ملی گلستان

کنعانی گفت: ۵ حریق از ۲۵ تا ۳۰ آذر در پارک جنگلی گلستان رقم خورد و با توجه به پایش هوایی در تاریخ یکم دیما و گزارش گروه های اعزامی هیچ حریق فعالی را در منطقه نداریم.

به گزارش گلستان ما، محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین گزارش  حریق های اتفاق افتاده در سطح پارک ملی جنگلی استان گلستان اظهار کرد:  حریق اول در روز چهارشنبه در ۲۴ آذر در منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان حخادث و در روز پنجشنبه تاریخ ۲۵ آذر اطفاء شد و مساحت بهینه حریق هشت هکتار برآورد می شود.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان  ادامه داد: حریق دوم در روز پنجشنبه ۲۵ آذر در منطقه کندسکو حد فاصله پارک ملی گلستان و منطقه حفاظت شده لوه حادث و ظرفیت چند ساعت در همان روز اطفاء شد و مساحت پهنه حریق دو هکتار برآورد می شود.

کنعانی بیان کرد: حریق سوم در روز پنجشنبه ۲۵ آذر در منطقه پیله کوه پارک ملی گلستان رقم خورد که این حریق نیز در مدت زمانی چند ساعته اطفاء شد و مساحت پهنه حریق ۱.۵ هکتار برآورد می شود.

وی افزود: حریق چهارم در روز جمعه تاریخ ۲۶ آذر در منطقه قوشه چشمه پارک ملی گلستان رقم خورد که به دلیلشد وزش باد و وضعیت توپوگرفی منطقه عملیات اطفاء حریق تا روز یکشنبه ۲۸ آذر ادامه یافت و مساحت پهنه جریق ۲۴۳ کیلومتر برآورد می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: حریق پنجم در روز دوشنبه ۲۹ آذر در مرز و خارج از محدوده پارک ملی گلستان حادث شده که به دلیل وزش باد شدید و وضعیت توپوگرافی عملیات طافاء حریق تا روز سه شنبه ۳۰ آذر ادامه یافت.

کنعانی یادآور شد: با عنایت به وقوع حریق در خارج از محمدوده پارک کلی گلستان براساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گالیکش عملیات اطفا حریق با محوریت تداره منابع طبیعی و ابخیزداری استان در این عرصه صورت پذیرفته است و مساحت پهنه جریق توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام می شود.

وی افزود: در روز چهارشنبه یکم آذر تا رزو پنجشنبه دوم آذر جریق در منطقه گزارش نشده است ولی حضور شابنه روزی نیروها با هدف پایش و پاکسازی منطقه ااز کنده های نیم سوخته صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به پایش هوایی در تاریخ یکم دیما و گزارش گروه های اعزامی به منطقه حریق در تاریخ های یکم تا دوم حکایت از عدم مشاهده حریق فعال و پاکسازی حداکثری کنده های نیم سوخته دارد.


کنعانی متذکر شد: عملیات اطفاء حریق به صورت زمینی با بهره گیری از ظرفیت اداراتکل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت بسیج و نیروهای مردمی بخش های لوه و مرکزی شهرستان گالیکش و بخش های مرکزی شهرستان کلاله و آق قلا محوریت فرمانداری گالیکش به تعداد ۹۵۰ نفر روز صورت پذیرفته است.

وی یادآور شد: تعداد ۶ اکیپ آتش سوزی دو اکیپ هلال احمر، یک اکیپ اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی به صورت مستمر در عملیات زمینی مشارکت داشتند.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان یادآور شد: عملیات اطفاء حریق به صورت هوایی با بهره گیری از ظرفیت دو بالگرد هوا فضا سپاه پساداران انقلاب اسلامی و یکب الگرد هلال احمر به تعداد ۷۴ سورتی پرواز صورت پذیرفته است.

کنعانی بیان کرد: حریق های فوق برگ های خشک انباشه در کف عرصه، بوته های و درختچه ها و کنده های افتاده و درختان سرپا خشکش را تحت تاثیر قرار داده و هیچ گونه تلفات جحانوری شاخص مشاهده نشده است.

وی افزود: جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گالیکش  به تعداد هشت جلسه به ریاست فرماندار گالیکش و رئیس ستاد با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان و سایر عضا برگزار شد.
انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.