1403-07-24 11:24
38
0
91749
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

۲ برابر ظرفیت مراتع گلستان دام داریم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: دوبرابر ظرفیت مراتع گلستان دام داریم و لذا برای احیای پروژه‌های مرتعی باید تلاش بیشتری شود و با اعتبار محدود دولتی نمی‌توانیم این مراتع را اصلاح کنیم.

حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: ۲ میلیون و ۵۰ هزار هکتار وسعت استان گلستان است که از این میزان ۴۲ درصد آن را مراتع استان تشکیل می‌دهد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۶۲ هزار هکتار مرتع در استان داریم، یادآور شد: ۱۰۰ هزار هکتار مراتع ییلاقی و ۷۶۲ هکتار نیز مراتع قشلاقی و حریم روستاها در استان وجود دارد.

سلامتی یادآور شد: بر اساس سیاست کلی جنگل‌ها و مراتع تمامی مراتع استان ممیزی شده است و برای دامداران صاحب حق پروانه چرا صادر شده است و سیاست ما برای مدیریت مراتع طرح‌های مرتع‌داری و پروژه‌هایی اصلاحیه مراتع است.
 وی افزود: در استان بیشتر مراتع داری طرح هستند و ۲۷۵ محدوده علوفه دامداران ممیزی شدند که ۵ هزار و ۳۰۰ دامدار ذی‌نفع از این مراتع بهره‌برداری می‌کنند.
 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: دوبرابر ظرفیت مراتع دام داریم و لذا برای احیای پروژه‌های مرتعی باید تلاش بیشتری شود و بااعتبار محدود دولتی نمی‌توانیم این مراتع را اصلاح کنیم و لذات سیاست سازمان همکاری با دامداران و ذی‌نفعان مراتع است.

سلامتی تأکید کرد: باتوجه‌به تشکیل تعاونی مرتع‌داری در پروژه‌هایی اصلاحیه مراتع دارند این تعاونی‌ها اثرگذاری خوبی داشتند و توانستیم سال گذشته بیش از ۵۰ درصد بوته‌کاری را در مراتع با همکاری این تعاونی‌ها و مجریان مرتع‌داری برگزار کردیم و باید بتوانیم از ظرفیت آنها بیشتر نیز استفاده کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.