1403-07-22 11:38
48
0
91731
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان تأکید کرد:

رونق تجارت چمدانی با کشور ترکمنستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشور ترکمنستان گفت: امیدواریم این سفرها باعث رونق اقتصادی بیشتر و همچنین گره‌گشایی از تجارت چمدانی گلستان با کشور ترکمنستان شود.

 عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: سفر رئیس‌جمهور به کشور ترکمنستان شاید یکی از مهم‌ترین سفرهای خارجی رئیس‌جمهور برای گلستانی‌ها باشد و رفت‌وآمدها، مبادلات کالا و تردد کامیون‌ها برای ترانزیت کالا را چنین سفرهای تسهیل خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز به‌منظور افزایش مراودات اقتصادی سفرهایی در سطح ملی و استانی به کشور ترکمنستان صورت‌گرفته در چنین نشست‌هایی موضوعات مختلف از جمله تجارت چمدانی و تبادل مسافری بین گلستان و استان بالکان موردبحث و بررسی قرار گرفته است.

مصدقی بیان کرد: در گذشته صادرات چمدانی گلستان روزانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ مسافر از مرز اینچه برون انجام می‌شد که بعد از شیوع کرونا براساس سیاست کشور ترکمنستان تردد مسافری و تجارت چمدانی از رونق افتاد و امیدواریم تردد مسافری با حضور رئیس‌جمهور در کشور ترکمنستان در مراودات بعدی تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت هفت ماه نخست سال بیش از ۲۴ هزار تردد در مرز اینچه‌برون به ثبت رسیده است، افزود: نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۵۲ درصدی را از حیث تردد نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.