1403-06-29 07:41
32
0
91440
مدیرکل گمرکات گلستان خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی ارزش صادرات گمرکات گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از یکصدو هفتاد و یک میلیون دلار کالا از گمرکات این استان صادر شد، گفت: ارزش صادرات استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد بیشتر است.

 به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از روابط‌عمومی گمرکات استان؛ شهریار شهریاری اظهار کرد: پسته فندقی، کامپاند پلی‌اتیلن، پنیر، یُد، لوله‌ها و پروفیل‌ها، میله‌های آهنی یا فولادی، پلی‌استایرن، خوراک آماده آبزیان، تخم‌مرغ، نئوپان، ده قلم کالای اول صادراتی از نظر ارزش بوده است.

شهریاری اضافه کرد: ترکمنستان، قزاقستان، عراق، ازبکستان، پاکستان، افغانستان، ارمنستان، روسیه، بلغارستان و رومانی کشورهای اول مقصد کالاهای صادراتی استان بوده است.

وی ادامه داد: گلستان جزو معدود استان‌های کشور به شمار می‌رود که صادرات کالا از کمرگات آن بیشتر از واردات است.

شهریاری افزود: باتوجه‌به تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ترکمنستان، تخلیه و بارگیری در گمرکات استان از جمله اینچه‌برون روند روبه‌رشدی دارد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه‌آهن بین‌المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه‌برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.