1401-08-01 06:22
610
0
81954
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان خبر داد

۱۲ سمن فعال در حوزه ازدواج در شبکه شفا ساماندهی شد/ کانون واسطه‌گری ثبت شده ازدواج در گلستان نداریم

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان از ساماندهی و شناسایی ۱۲ سمن فعال در حوزه ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ ملاحسنی در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گلستان اظهار کرد:  تلاش کردیم قوانینی که در سطح ملی معطل مانده و انجام نشده مثل قانون تسهیل ازدواج در استان اجرایی  شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: دو ماده قانون تسهیل ازدواج در استان پیگیری کردیم مثل برگزاری جشن ازدواج  و کمیته ساماندهی ازدواج به استان‌ها  که از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شد.

ملاحسنی خاطرنشان کرد: در حوزه کمیته سامان ازدواج نخستین استانی بودیم که احکام صادر کردیم و طبق دستور العمل باید ستاد استانی برای آن در نظر بگیریم.

وی افزود: در حوزه برگزاری مراسم ازدواج در مکان های دولتی، فرصت یک ماهه به دستگاه‌های اجرایی داده شده تا فرصت‌ها و امکاناتی که می‌توانند در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند را عنوان کنند‌.

این مقام مسئول به شبکه شفا اشاره کرد و افزود: در حوزه جوانان وظیفه شبکه سازی و جریان سازی جوانان را برعهده داریم و در این راستا اطلاع رسانی شده است و از سمن‌هایی و مراکز مشاوره و خيران که در حوزه ازدواج و جوانی جمعیت کار می‌کنند درخواست کردیم که در این شبکه قرار بگیرند.

ملاحسنی یادآور شد: تاکنون ۱۲ سمن در سطح استان در حوزه ازدواج شناسایی و در شبکه شفا ساماندهی شده است و به صورت ویژه این شبکه سازی را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: حمایت‌های ویژه از شهرستان‌ها از سوی مراکز مشاوره ارائه می‌شود و انتظار داریم فرمانداران در حوزه ایجاد و توسعه این مراکز دغدغه مند باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در راستای تقویت کارگاه های پیش از ازدواج استان گلستان میزبان دوره تربیت مربی حدیث زندگی است و پیش از این این دوره در استان فارس برگزار شده است.

ملاحسنی گفت: طبق قانون تبلیغات اسلامی وظیفه راه‌اندازی و نظارت کانون‌های واسطه گری ازدواج رابرعهده  دارد و مجوزات این کانون‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود ولی تاکنون موفق به ثبت این کانون‌ها نشدیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.