1400-07-03 14:42
921
0
76272
استاندار گلستان:

گلستان دارای 6 نقطه بحرانی است/ موافقت با استقرار یک فروند هلی‌کوپتر در گلستان

استاندار گلستان از وجود پنج الی 6 نقطه بحرانی در این استان خبر داد و گفت: با استقرار یک فروند هلی‌کوپتر در گلستان موافقت شده است.

هادی حق‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما پیرامون نتایج نشست با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان جنگل‌های کشور اظهار کرد: تقریباً هر 30 الی 45 روز یک بحران نظیر آتش‌سوزی، سیل یا زلزله در استان گلستان در مقیاس‌های مختلف اتفاق می‌افتد، مهم این است که در همان مراحل اولیه بحران را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون مدیریت بحران تکلیف دستگاه‌ها مشخص است، افزود: انتظار افکار عمومی این است که مسئولان استان نفر اول مدیریت بحران باشند.

استاندار گلستان گفت: بنده از روسای منابع طبیعی، سازمان مدیریت و وزیر کشور خواستم توجه ویژه‌ای به حوادث آتش‌سوزی در استان گلستان شود شاید اتفاقات تلخ‌تری در آینده بیفتد هر وقت که آتش‌سوزی در استان شده و هلی‌کوپتر به‌موقع عملیات کرده اطفای حریق به‌موقع صورت‌گرفته است.

حق شناس با بیان اینکه هیئت کوهنوردی خیلی خوبی در استان گلستان وجود دارد، افزود: این هیئت در سطح کشور بی‌نظیر و همیشه پای کار هستند اما جاهایی که شیب‌های صخره‌ای دارد و حوادث اتفاق می‌افتند امکان حضور این افراد نیست و باید از طریق هلی کوپتر مدیریت بحران صورت بگیرد و به‌موقع نیز این امکانات وارد کار شوند.

وی از موافقت استقرار یک فروند هلی‌کوپتر در گلستان خبر داد و گفت: 20 میلیارد تومان تجهیزات برای استان اخذ کردیم، پنج الی شش نقطه بحرانی در استان گلستان امثال پارک ملی گلستان، جنگل توسکستان، درازنو، جهان‌نما وجود دارد.

حق شناس افزود: قرار شد روستاهای اطراف این نقاط بحرانی به تجهیزات لازم مجهز شوند تا در صورت وقوع حادثه در ابتدا روستائیان در اطفای حریق ورود کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.