1401-08-04 06:05
488
0
81989

کشاورزان نگران نباشند؛ کود‌های شناسه دار، کیفی است

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: کود‌های تهیه شده از کارگزاری‌های مجاز، استاندارد و مرغوب است و مشکلی ندارد.

به گزارش گلستان ما؛ برخی از کشاورزان گلستانی از بی کیفیت بودن کود‌ها ناراضی هستند و می‌گویند: کود‌هایی که برای مزارع خود تهیه می‌کنیم از کیفیت مناسب برخوردار نیست.کشاورزان نگران نباشند؛ کود‌های شناسه دار کیفی است

صمد ضیایی، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: این اطمینان را به کشاورزان می‌دهیم که کود‌هایی که از کارگزاری‌های مجاز تهیه می‌کنند مرغوب و دارای استاندارد جهانی است.

ضیایی با بیان اینکه ۱۲۷کارگزاری مجاز توزیع کننده کود شیمایی در سراسر استان فعال است، افزود: همه کود‌ها باید شماره ثبت مواد کودی و شماره پروانه بهره برداری را داشته باشند.

وی توصیه کرد: هر کودی که خریداری می‌کنند شماره ثبت کود را به شماره ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ پیامک کنند تا اصالت کود از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه برای ورود و توزیع کود حتما باید عناصر نوشته شده روی کیسه با محتوی داخل آن یکسان باشد افزود: همچنین کود‌ها در مقاصد هم نمونه گیری می‌شوند.

ضیایی گفت: اگر کشاورزی از کارگزاری‌های مجاز کود تهیه کرده باشد و مدعی است که کود کیفیت ندارد ما جوابگو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پس از نمونه گیری به مرکز مطالعات کاربردی تهران ارسال می‌شود و در صورت تایید، استان‌ها اجازه توزیع و پخش را خواهند داشت.

ضیایی همچنین گفت: همه بذر‌های گندم از طریق شرکت‌ها با استاندارد لازم تهیه می‌شوند.

وی افزود: درطی نگهداری یک یا دو نوبت با آفات انباری مبارزه می‌شود و سپس بوجاری همراه با ضدعفونی بذر برای کنترل بیماری‌های بذر زاد انجام می‌شود.

ضیایی اضافه کرد: سپس از مرکز تحقیقات بازدید و درصورت تایید بذر لیبل گذاری انجام می‌شود و سپس برای توزیع بین کشاورزان وارد فروشگاه‌ها و انبار کارگزاران کود خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.