1401-02-08 19:20
385
0
79760
عضو شورای اسلامی کار استان گلستان:

چندین راهکار برای رفع مشکلات کارگران ارائه شد

روح الله تجری گفت: دولت باید به کمک کارفرمایان بیایید تا به واسطه آن ، مشکلات کارگری مرتفع شود.

به گزارش گلستان ما؛ روح الله تجری عضو شورای اسلامی کار استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت:  در خصوص افزایش حقوق کارگران در جلسات مختلف ادارات کل پیشنهادات مختلفی ارائه شد و این در حالی است که کف حقوق کارگر از کف حقوقی که از سوی دولت اعلام شده است؛ کمتر است.

وی افزود: برای حمایت کارفرما و به تبع آن کارگر، پیشنهاد شد تا از سوی دولت به کارفرمایان تسهیلات کم بهره و مواد اولیه ارزان قیمت داده شود.

تجری ادامه داد: همچنین یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده این بود که کارفرمایانی که تعدیل نیرو نداشته باشند؛ ۵ درصد معافیت مالیاتی داشته باشند.

وی گفت: از طرفی، با برگزاری جلسات با نمایندگان کارگران ، بر اینکه کارگران در کاهش ضایعات کارگاه ها و کارخانجات همکاری لازم را داشته باشند؛ تاکید می کنیم تا به واسطه آن ، بخشی از حقوق کارگران تامین و باعث رضایت بیشتر کارفرما شود.

وی به نقش تامین اجتماعی پرداخت و گفت: باید تامین اجتماعی به کارفرمایان و مخصوصا به شرکت های عمرانی کمک کند و جهت واریز حق بیمه به کارفرمایان فرصت کافی داده شود تا شرکت ها پس از تسویه حساب با طرف قرارداد، اقدام به واریز حق بیمه کنند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی می تواند با طرح های بخشودگی و عدم جریمه کارفرمایان و شرکت ها، کمک شایانی به جامعه کار و کارگر کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.