1401-12-23 01:38
363
0
84065
توصیه‌هایی که باید جدی گرفته شود؛

چراغ قرمز «چهارشنبه‌سوری» به رفتارهای پرخطر

چراغ قرمز «چهارشنبه‌سوری» به رفتارهای پرخطر باید درس عبرت عینی باشد مخصوصا برای کسانی که این آئین سنتی را شوخی شوخی به کام خود و دیگران تلخ می‌کنند.

به گزارش گلستان ما، سنت‌های آئینی و رسم و رسومات فرهنگی دارای مفاهیم و معانی دقیق و عمیقی هستند که نشان از غنای فرهنگی کشور و سابقه درخشان آن دارد. اما با وجود این غنای فرهنگی نهفته در بطن این مناسبت‌ها و مراسم، گاهی اوقات شاهد رفتارهای دور از فرهنگ، منطق و عقلانیت برخی از افراد با رویکردهای فرهنگی هستیم.

سیدعبدالله سیدکتولی مدیر آموزش و پرورش علی آباد کتول در خصوص چهارشنبه‌سوری گفت: یکی از مراسمی که در سال‌های اخیر با فراگیر شدن وسایل آتش‌بازی و ترقه‌بازی باعث برهم خوردن ساختار و نظم فرهنگی آن شده است، مراسم چهارشنبه‌سوری است.

وی افزود: مراسمی که باید در شادی و سرور برپا شود، در سروصداهای وحشناک و فرمت یک جنگ نیمه خیابانی برگزار می‌شود و  قربانی‌هایی که خواسته یا ناخواسته چهارشنبه سوری برایشان به چهارشنبه سوزی تبدیل می‌شود و یک عمر باید طوق پشیمانی را بر گردن‌شان ببینند. 

سیدکتولی بیان کرد: تصاویری در این شب در برخی شهرها رقم می‌خورد که دیدن آنها حال آدمی را دگرگون می‌سازد اما باز هم برای عده‌ای درس عبرت نمی‌شود و کماکان به اشاعه رفتارهای پر خطر می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش علی‌آباد کتول گفت: مناسبت‌های ملی و مذهبی که همه ساله در کشور ما برگزار می‌شوند، علاوه بر قدمت چندین هزارساله، هر کدام دارای پیشینه و غنای فرهنگی قابل اعتنائی هستند که بسیاری از کشورهای پیشرفته را به تحقیق در خصوص اثرات و ریشه‌های این مراسم واداشته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.