1400-09-02 13:40
396
0
77188
بسیج-مردم 28/ استاد حوزه و دانشگاه:

نماز تثبیت‌کننده‌ اخلاص و دورکننده‌ کبر است/ اقامه نماز سایر اعمال و فرایض را کارآمد می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت نماز این فریضه دینی را تثبیت کننده اخلاص و دورکننده کبر دانست.

به گزارش گلستان ما، آیت الله سیدمیرتقی حسینی گرگانی امروز در نخستین همایش نماز، نماد قدرت و اقتدار سپاه با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: وقتی نماز به همه اعمال و فرایض روح بدمد باعث کارآمدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماز تثبیت‌کننده‌ اخلاص و دورکننده‌ کبر است، ابراز کرد: خداوند متعال خیر انسان را در خواندن نماز و دادن زکات دانسته است در حقيقت بعد از خداوند باری تعالی خواندن نماز از باعظمت ترین و پرفضیلت ترین رکن است. 

استاد حوزه علمیه قم نماز را آرام بخش زندگی برشمرد و ابراز کرد: هرگاه امام علی(ع) از چیزی وحشت داشت به نماز پناه می برد و دو رکعت نماز می خواند تا به آرامش برسد و نگرانی از وجود نازنینش دور شود. 

وی با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیجی یک نیروی خالص، جهادی و پابه رکاب است بسیجی همیشه در جنب و جوش انقلاب است و بی جهت نیست که امام راحل ما این نهاد باارزش را بنیان گزاری کردند. 

حسینی گرگانی با اشاره به اینکه نماز میزان است، افزود: نماز معیار است نماز محک است و انسان را با خواندن نماز ارزش گزاری می کنند. 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نماز باعث قبولی کارها می شود، اظهار کرد:  نماز، بها و قیمت را برای کارهای انسان مشخص می کند. 

وی افزود: با نیت پاک، خالص و دهان پاک نماز را بخوانید کسی که تعدی بکند، ظلم کند و رعایت حق مردم را نکند نمازش مورد مقبول خداوند متعال نیست. 

حسینی گرگانی با بیان اینکه اگر به حقوق دیگران تعدی شود نماز قبول نمی شود، یادآور شد: نماز همراه زکات باارزش است اگر کسی نماز می خواند باید زکات را نیز بپردازد و به حقوق دیگران احترام بگذارد. 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.