1400-08-16 21:30
402
0
76921
عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

قدمگاه امام حسن عسکری (ع) در گرگان گلباران می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان از گلباران قدمگاه امام سن عسکری (ع) در گرگان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، ناصر گرزین عصر امروز در میزگرد تخصصی ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی ورود امام حسن عسکری (ع) و هفته فرهنگی گرگان اظهار کرد: از سال 1396 موضوع هفته‌ فرهنگی گرگان کلید خورد همان موقع نیز دغدغه سندیت این مهم را داشتیم که استعلامات را از مراجع گرفتیم، آن زمان یادم است که در مراسم اول مراجع بیانیه دادند.

وی با اشاره به اینکه در کنار توسعه شهر باید روح تازه‌ای به فضای کالبدی جامعه دمیده شود، تصریح کرد: شهرها با روح معنوی زنده هستند، کدام شهر بهتر از گرگان، دارالمؤمنین و قدمگاه امام حسن عسکری (ع) که این هفته به نام هفته فرهنگی گرگان مزین شود .

گرزین تاکید کرد: ما باید افتخار کنیم که امام حسن عسکری (ع) به این نقطه آمدند، قدمت فرهنگی، معنوی و مذهبی گرگان را نشان می‌دهد که گذشته ما از لحاظ معنوی پربار است و این نوع رویداد بسیار باعظمت بوده ‌است.

این عضو شورا با بیان اینکه موضوعات فرهنگی و مذهبی گرگان باید برند شود و در زندگی خودمان نیز استفاده کنیم بر لزوم انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان تاکید کرد.

گرزین ادامه داد: سال اول گرامیداشت هفته فرهنگی گرگان از میدان شهرداری به سمت قدمگاه را گل‌باران کردیم، دو سال که وضعیت کرونایی اتفاق افتاد این برنامه انجام نگرفت، هدفمان این بود که در این هفته موضوعات فرهنگی را به‌ صورت مجازی و به‌ صورت حقیقی در محلات گرگان مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه شاید خیلی از مردم نسبت به این ‌موضوع اطلاعات کمتری داشته باشند، گفت: امسال این برنامه را با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد، جشن بزرگی به ‌مناسبت این ایام در سبزه مشهد و قدمگاه حضرت امام حسن عسکری (ع) خواهیم داشت.

این عضو شورا از برگزاری جشنواره‌های مختلف با موضوع قدمگاه، بافت تاریخی و موضوعات فرهنگی  خبر داد و افزود: نمایشگاه کتاب و عکس در پارک‌شهر، بازی‌های بومی محلی تدارک دیده شده است نباید از داشته‌های فرهنگی غافل شویم، شهر اسلامی ابعاد مختلفی دارد که باید از سیما و منظر شهری به آن توجه شود.

گرزین با تاکید بر اینکه از موضوعات نرم‌افزاری شهر نباید غافل شویم، گفت: فضاسازی شهری هم مهم است اجرای نمایش‌های آیینی و میدانی ویژه امام حسن عسکری (ع) آماده شده که در محلات مختلف گرگان به اجرا درمی‌آید، برنامه هفت شهر در هفت مسجد را در مساجد قدیمی گرگان داریم، نورافشانی و خاطره‌گویی به‌ همین مناسبت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.