1400-12-04 23:11
453
0
78811
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

سفر رئیس جمهور به کشورهای همسایه قدرت چانه زنی ایران را بالا می برد/ تقویت مذاکرات وین با افزایش دیپلماسی خارجی

منتظری گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه برکات خوبی داشته است و تقویت این روابط به قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی افزایش پیدا می کند.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در حوزه دیپلماسی آقای رئیس جمهور طرح دیدگاه های خود را در  خصوص گسترش روابط با همسایگان  دردوران انتخابات ریاست جمهوری بیان کرده بودند و در دوران ریاست جمهوری در مسیر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با اولویت همسایگان و دیگر کشورهای دنیا قرار گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط با دیگر کشورهای دنیا است به گونه ای که آنها سیاست های ما را نیز بپذیرند.

منتظری بیان کرد: رئیس جمهور تلاش کردند که تعامل و روابط با کشورهای همسایه داشتند  و سفرهایی را در طی این مدت انجام داند و برخی از نمایندگان مجلس نیز به تاسب گروه های دوستی در این سفرها حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد: این سفرها صرف روابط بین کشور ها است و هدف بعدی نزدیکی انسجام و اتحاد با این کشورها است، اکثر کشورهای همسایه  ما را کشورهای اسلامی تشکیل می دهند که با آنها روابط تاریخی و فرهنگی داریم و این انسجام و اتحاد به همگرایی منطقه و قدرت مسلمانان کمک می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: گسترش روابط اقتصادی از دیگر اهداف سفر رئیس جمهور به کشورهای همسایه است و هر کشوری برای حمایت خود نیاز به تعامل با کشورهای دیگر دارد و در این تعاملات مسائل اقتصادی در اولویت قرار دارد و در ضمن گسترش اقتصادی روابط فرهنگی نیز مورد توجه قرار می گیرد و در این راستا شاهد آن بودیم که امیر قطر لباس پیراهن تیم ملی خود را به رئیس جمهور ایران ارائه کرد.

منتظری تاکید کرد: هدف بعدی این سفرها روشنگری و هم بینشی است و با تحکیم روابط مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مجامع بین المللی مطرح می شود.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه برکات خوبی داشته است و تقویت این روابط به قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی افزایش پیدا می کند.

این مقام مسئول افزود: در زمانی سفر قطر رقم خورد که مذاکرات وین در حال برگزار است و  این روابط تقویت دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران می شود.

منتظری بیان کرد: تفاهم نامه هایی نیز در این سفر شکل گرفته که وزارت خانه ها موظف هستند این مسائل را پیگیری و به تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.