1400-08-24 23:24
368
0
77056
گوش به زنگ باشیم؛

دیابت، مکار ویرانگری که ۷ میلیون ایرانی از آن رنج می برند/ زندگی ماشینی، خستگی و فست فود؛ ۳ ضلع مثلث بیماری خاموش

دیابت نه تنها زندگی عادی بیماران را مختل می کند، بلکه ممکن است افراد را به بیماری های قلبی، کلیوی و اعصاب دچار کند.

به گزارش گلستان ما، تشنگی و خستگی زیاد را باید جدی گرفت شاید دیابت عامل این احساس باشد، بیماری که یک پزشک متخصص درباره آن هشدار می دهد.

هدایی میگوید؛ کاهش وزن و علائم عصبی از نشانه های دیابت است، این بیماری گاهی از والدین به ارث می رسد و گاهی علت آن سبک زندگی ناسالم است.
 
صانعی پور که پزشک تغذیه است معتقد است، زندگی کم تحرک و رژیم غذایی ناسالم اعم از مصرف غذاهای پرچرب و فست فود را از مهم ترین علائم دیابت می داند.
 
دیابت بیماری مزمنی است که سال های متمادی فرد را آزار می دهد، هستند کسانی که ۲۱ سال از این درد رنج می برند و حتی یک خواب خوب برایشان آرزو شده است.
 
پیشگیری بهتر از درمان است، موضوعی که قلیچ پزشک متخصص دیابت درباره آن به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ باید در کنار دارو درمانی ۵ روز در هفته پیاده روی صحیح داشت.
 
وی ادامه می دهد؛ پیاده روی به شرط نداشتن بیماری قلبی، رژیم کم نمک، کم چربی و کم کالری برای بیماران دیابتی توصیه می شود تا بتوانند با این معضل مدارا کنند.
 
زندگی ماشینی موجب شده آمار دیابتی ها رو به افزایش باشد، جلیلی رئیس انجمن دیابت البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ در کشور ۷ میلیون و در استان ۳۰۰ هزار دیابتی داریم.
 
دیابت نه تنها زندگی عادی بیماران را مختل می کند، بلکه ممکن است افراد را به بیماری های قلبی، کلیوی و اعصاب دچار کند در نتیجه همواره باید گوش به زنگ دیابت باشیم.
 
بدون شک آزمایش های مداوم سالیانه می تواند به سلامتی ما کمک کرده و از بیماری که بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده است پیشگیری کند.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.