1401-01-30 14:02
353
0
79627
رییس سازمان بسیج رسانه گلستان؛

برگزاری نخستین جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی/ نیازمند کار پژوهشی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی هستیم

تجری گفت: هدف اصلی از برگزار کردن این جشنواره سمت و سو دادن به آسیب های اجتماعی در مسیری مشخص است تا اهمیت آسیب های اجتماعی بیشتر نمایان شود.

به گزارش گلستان ما، محمدمهدی تجری پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، سازمان بسیج رسانه استان گلستان و موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب و کار پارس برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه گلستان خاطرنشان کرد: بخش حرفه‌ای جشنواره شامل تیتر، مقاله و یادداشت، گزارش، عکس (تک عکس، گزارش خبری) و بخش مردمی شامل عکس و کلیپ خبری است.

تجری گفت: موضوعات شامل عفاف و حجاب، تصادفات جاده‌ای، سرقت، خودکشی، حاشیه نشینی، سالمندان، کودکان‌کار، قاچاق کالا و ارز، جمعیت، اعتیاد، طلاق، مصرف مشروبات الکلی، خشونت اجتماعی، خشونت علیه‌ زنان، خانواده، کسب و کار، رسانه و بیانیه گام دوم انقلاب، محور تحول است.

وی افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را تا دوم خرداد ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و مراسم اختتامیه هم همزمان با ولادت امام رضا (ع) در ۲۱ خرداد برگزار می شود.

رییس سازمان بسیج رسانه گلستان با اشاره به اینکه هر فرد مجاز به ارسال 3 اثر در هر بخش می باشد، یادآورشد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به در سایت golestanfestival.ir بار گذاری کنند.

تجری عنوان کرد: هدف اصلی از برگزار کردن این جشنواره سمت و سو دادن به آسیب های اجتماعی در مسیری مشخص است تا اهمیت آسیب های اجتماعی بیشتر نمایان شود.

نیازمند کار پژوهشی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی هستیم

در ادامه این نشست خبری ایرج رمضانی نیز یادآور شد: آسیب های اجتماعی یک دغدغه بزرگ برای همه جوامع است در این حوزه ستادهایی داریم که نتوانستند ماموریت مشخصی را اجرایی کنند.

 معاون رسانه ای اداره کل ارشاد گلستان تصریح کرد: برخی آمارها در حوزه آسیب های اجتماعی نگران کننده است حتی در استان گلستان نیازمند این هستیم در برخی امور بازنگری جدی داشته باشیم که نیازمند یک پژوهش است.

وی متذکرشد: آسیب های اجتماعی جدید بوجود آمده که نیازمند اطلاع رسانی دقیق از نیازها به خانواده ها در حوزه سواد رسانه ای است.


برانگیختن رغبت جمعی و تقویت بنیان ها اجتماعی مهم ترین اهداف جشنواره است

ولی الله شهابی ابراز کرد: این عهدواره ها با یک نگاهی پیشگیری می تواند قابلیت تعمیم را پیدا کند به همین جهت اعتقاد دارم رسانه ها در مواجهه با آسیب ها نگای تخصصی داشته باشند.

دبیر این جشنواره عنوان کرد: اولین هدف که می توان برای جشنواره ترسیم کرد برانگیختن رغبت جمعی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی است تا راهبردی به مردم دهیم و بدانند در برخورد با آسیب های اجتماعی چه کنند.

وی افزود: هدف دیگر تقویت بنیان های اجتماعی متناسب با آسیب ها است که می تواند انرژی اجتماعی را تعمیم دهد تا نقشه راهی برای آینده ترسیم شود.

احصا قابلیت ها و استعدادها را از دیگر نکات برگزاری جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در این عهدواره ها می توانیم مثل مکمل های فرهنگی سیاسی عمل کنیم تا نقش اجتماعی مردم را مثبت کنیم و مردم را برای جامعه روشن و خودباوری برسانیم.

انتهای پیام/
 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.