1400-05-19 13:29
888
0
75684

انتظار امام زاده روشن آباد 8 ساله شد/ مردم و مسوولان مشارکت کنند

کریمی گفت: درخواست ما از مردم عزیز، خیرین منطقه، مسولین مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با مشارکت مادی خویش در این کار خیر و خداپسندانه شریک و سهیم شوند.

به گزارش گلستان ما، در یک روز گرم تابستانی داغ و با فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین "علیه السلام " سراغ یکی از بقاع متبرکه استان که جزء بقعه ثبت تاریخی و مذهبی کشور می باشد، رفتیم.

بقاع متبرکه ملجأ و پناهگاهی برای تمامی اقشار جامعه و ظرفیتی بسیار مهم و اثرگذار در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی می باشند و نیز باید مسولین اوقاف و امور خیریه بیشتر به فکر این گنجینه های معنوی و تاریخی کشور باشند تا مردم در کنار این بقاع احساس امنیت و آرامش کنند.

آستان مقدس امامزادگان عبدالله و فضل الله ابن موسی ابن جعفر روشن آباد کردکوی که بومیان به آن «روشنوا» یا «مصاده» (معصوم زاده) می‌شناسند، در 14 کیلومترى غرب شهر گرگان بین روستاهاى سرکلاته، نوچمن، شموشک، دنگلان، کفشگیرى، یساقى واقع شده است.

بارگاه مقدس آن در وسط قبرستان قدیمى و در حاشیه جادّه شاه عبّاسی قدیم قرار گرفته و نیز بر اساس نوشته وقفنامه‏ هاى مربوط به سال 900 هـ ، محل آرامگاه دو تن از فرزندان امام موسى کاظم (سلام الله علیه) به اسامى امامزاده عبدالله و فضل الله ابن موسی ابن جعفر(علیهماالسلام) مى باشد که زیارتگاه عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است و همچنین بناى امامزاده نیز بسیار قدیمى و از نظر فنون معمارى زیبا و قابل توجّه زائران میباشد.

این موضوع بهانه ای شد تا خبرنگار ما صبح امروز سه شنبه ١٩ مرداد همراه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی و مسول هیأت امناء امامزادگان روشن آباد جهت بازدید میدانی از روند ساخت پروژه های عمرانی امامزاده گزارشی تهیه نماید.

ساختمانی که حدود ٨ سال پیش کلنگ زنی آن توسط نماینده ولی فقیه استان آیت الله نورمفیدی بر زمین خورد و اسکلیت های بُتنی ساختمان تکمیل و نیز دیگر بودجه ای در کار نبود که ادامه ساخت و ساز انجام شود و به همین خاطر کار ساختمان بمدت خیلی طولانی به تعویق افتاده بود.

کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی ضمن تشکیل مرکز افق و افزایش خدمات رسانی، درصدد توسعه و فضای فیزیکی این مکان معنوی و متبرک تاکنون کارهای خوبی انجام داده است.

وی افزود: به همین منظور در ضلع شمالی بقعه متبرکه احداث ساختمانی به مساحت هزار متر مربع در دو طبقه تحت عنوان مجتمع فرهنگی قرآنی را از سنوات گذشته شروع کردیم و نیز کلیه هزینه های امامزادگان و بقاع متبرکه از محل درآمد موقوفات خود آنان و نذورات و کمک های مردمی تامین و پرداخت می شود.

کریمی با بیان اینکه هزینه چند میلیارد تومانی این مجتمع و قلت عایدی موقوفات و نذورات امامزاده، ابراز کرد: متاسفانه ساخت این مجتمع سرعت کندی را طی می کند و تاکنون تنها اسکلت بتنی آن در حال سرانجام و تکمیل می باشد که البته حسب اهتمام مدیرکل محترم اوقاف گلستان مبلغ پانصد میلیون تومان از سازمان اوقاف تامین و جذب گردیده، که در حال حاضر توسط پیمانکار مربوطه صرف تکمیل ساختمان مذکور می‌گردد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور تنها بخش کوچکی از هزینه های ساختمان یادشده را تامین و پرداخت می‌کند، عنوان کرد : با دریافت این بودجه تنها بخش خیلی کوچکی از ساختمان تکمیل و نیز تا مرحله بهره برداری نیازمند مشارکت خیرین و کمک های مردمی می باشد.

این مقام مسئول در پایان از خیرین محترم منطقه، مسولین مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که قبلاً هم قول مساعدت داده بودند دست یاری طلبید و گفت : درخواست ما از مردم عزیز، خیرین منطقه، مسولین مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با مشارکت مادی خویش در این کار خیر و خداپسندانه شریک و سهیم شده و موجبات آبادانی و برکت دنیای خود و ازدیاد توشه آخرت خود را نیز فراهم سازند.

تهیه گزارش: مهدی عموزاد

انتهای پیام /
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.