1400-12-02 09:22
579
0
78760
در مراسم معارفه مدیرکل تعاون گلستان عنوان شد

9 هزار تعاونی راکد سربار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان

خواجه مظفری به وجود 9 هزار تعاونی غیرفعال در استان اشاره کرد و گفت: چرا باید در آمار و ارقام ما 11 هزار تعاونی لحاظ شود اما تنها سه هزار تعاونی فعال داشته باشیم؟

به گزارش گلستان ما؛ حسین خواجه مظفری  ظهر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: دولت انقلابی و جهادی سطح توقع مردم را بالا برده و در شرایط فعلی مهم ترین موضوع، وحدت و همدلی بین دستگاه های اجرایی است، یکی از دستگاه های مهم که در حوزه اشتغال کمک‌کار ما است سازمان صمت است که امیدوارم با همکاری با این دستگاه و دیگر دستگاه های اجرایی بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

 خواجه مظفری با تأکید بر اینکه باید به داد تعاون برسید، افزود: 11 هزار تعاونی در استان گلستان وجود دارد که 9 هزار تعاونی غیرفعال تنها سربار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هستند، چرا باید در آمار و ارقام ما 11 هزار تعاونی لحاظ شود اما تنها سه هزار تعاونی فعال باشند؟

وی با بیان اینکه ساماندهی تعاونی ها در دستور کار ما قرار دارد، یادآور شد: از طریق تعاون می توان به اشتغال رسید، از طرفی اشتغال یک مسئله اجتماعی است که همه افراد جامعه در هر پست و مقامی می توانند در زیست بوم اشتغال استان گلستان نقش آفرین باشند و برای توسعه اشتغال باید این احساس نقش آفرینی را بین تمامی مردم نهادینه کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تأکید بر اینکه در زیست بوم اشتغال استان باید به جغرافیا، تحصیلات، مهارت ها، خانواده و جنسیت توجه شود، یادآور شد: در زیست بوم اشتغال استان گلستان به عوامل مختلف اعم از آموزش، ترویج، اطلاع رسانی و مشاوره نیاز داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

خواجه مظفری با اشاره به اینکه مدت زمان اخذ مجوز برای مشاغل خانگی به سه روز رسیده و باید به ۲۴ ساعت کاهش یابد، تأکید کرد: باید به گونه ای عمل شود که صدور مجوزها تسهیل و تسریع شود، در برخی از موارد دریافت مجوز گلخانه 9 ماه طول کشید و یا در موردی دیگر اخذ مجوز برای راه اندازی یک مرغداری یک سال و نیم به طول انجامید که این مسائل باید برطرف شود./ ایسنا

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.