1398-01-19 15:29
660
0
62432
فرمانده سپاه نینوا گلستان عنوان کرد؛

پیشنهاد نامگذاری جاده گمیشان به «جاده ایثار»/ ورودی آب کل‎آباد با همت مردم صفر خواهد شد/ لایروبی و ایجاد کانال در "بند ولی" سوپاپ اطمینان منطقه می‎شود/ آمادگی گروه‎های جهادی برای پاکسازی منازل بعد ازخروج آب

فرماده سپاه نینوا گلستان گفت:  به مسئولین پیشنهاد میکنم جاده بین شهرستان گمیشان و خواجه نفس را بواسطه ایثار مردم گمیشان و پاسداران «جاده ایثار » نامگذاری کنند.

به گزارش گلستان ما؛ سردار حسین معروفی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص آخرین وضعیت فعالیت قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران در مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان، اظهار کرد: سپاه استان در حوزه ورود به سیلاب از همان ابتدا به کمک مردم نجیب این منطقه شتافت و بعد ازدستور مقام معظم رهبری با یک توان مضاعف و با حضور فرماندهی کل نیروهای مسلح و چند تن از فرماندهان دیگر و تقسیم کار به کمک رسانی بیشتر و بهتر به مردم سیل زده پرداختیم.

وی افزود: علاوه بر کمک رسانی به مردم دو موضوع در دستور کار جدی با همکاری برادران ارتش و آب منطقه ای،" خروج اب از منطقه" و" جلوگیری از ورود مجدد آب "به اق قلا و سایر مناطق قرار گرفت.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: ابتدا در دو رودخانه اصلی قره سو و گرگانرود بویژه گرگانرود حجم آب سنگین بود و هیچ خروجی نداشت واین مهم در دستور کار جدی قرار گرفت .

روانسازی آب در منطقه یک انقلاب در روخانه قره سود و گرگانرود ایجاد کرد

معروفی ادامه داد: درطول 18 روز فعالیت هم در رودخانه قره سو هم در گرگانرود ،کانال مرکزی گمیشان و کانالهای رهبری و صفاایشان و کانال های فرعی یک انقلاب و جهادی توسط نیرهای مسلح سپاه، ارتش و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه انجام شدکه الجمدالله روانسازی آب را در منطقه می بینیم.

وی با بیان اینکه بارش 250 میلیمتر ظرف 48 ساعت یعنی 60 درصد باران سالانه ما در این منطقه باریده شد، بیان کرد: این حجم ورودی آب زاید و زیاد بود که خروجی هم نداشتیم لذا کانال ها را لایروبی کردیم و به پشت تالاب رسیدیم.

معروفی با اشاره به نرفتن آب از سمت تالاب به دریا بعنوان مشکل بعدی، اذعان کرد: ما 3شب با کمک حدود 120 نفراز نیروهای مردمی و بسیجی و با بیل دستی که سردار شالیکار فرمانده سپاه غدیرسپاه در شمال کشور حضور داشتند تا صبح مسیر راه ها را باز کردیم اما بازهم جواب نداد و مانند زمان جنگ سه چهار بیل را برادران با هزار مشقت به آن طرف بردند و بخش عمده کانال مرکزی را تا نزدیک دریا باز کردیم. اما باز به باتلاق خوردیم .

وی یادآورشد: در آن اوضاع دوباره حرکت کردیم و با کمک شناورهای گروه 45 جوادالائمه استان، ظرف 72 ساعت کارکردن شبانه روز ارتباط با دریا برقرار و روان سازی آب انجام شد. این خود یک جهاد بود زیرا یک کار چندین ساله ، ظرف 18 روز انجام شدو اکنون مشکلی وجود ندارد.

بندولی آب بندان و تصرف شده بود/45 دستگاه ما در حال فعالیت هستند

وی تصریح کرد: در حوزه ورودی آب به آق قلا، یک پروژه مهم ملی به نام "بند ولی "، رودخانه قدیم در بالای سد وشمگیر بود، متاسفانه با عدم مدیریت ، تصرف و  آب بندان در آنجا ساخته شده بود که با مجوز شورای تامین آق قلا و گنبدکاووس،  سپاه مسئولیت قرار گاه سازندگی را برعهده گرفت و در حدود 45 دستگاه بیش از 5 روز در حال فعالیتند

معروفی گفت: کارشناسان ارزیابی کردند، حدود 1800 متر با 6 متر می توانیم به جلو حفر کنیم تا آب در مسیر قرار بگیرد و به سمت بیابان برود و الان بین6 تا 11 متر عمق و 4 تا 7 متر آن عرض کانال است که زده شد و به آب بند اول رسیدیم و 1800 متر تمام شده است.

لایروبی و ایجاد کانال در بند ولی سوپاپ اطمینان منطقه می شود/ورودی آب کل آباد با همت مردم صفر خواهد شد

وی با بیان اینکه 1700 متر بعدی در محل «بند ولی» در حال لایروبی است، بیان کرد: اگر این کار انجام شود، به فضل الهی ظرف دو الی سه روز آینده، این مهم سوپاپ اطمینان منطقه خواهد شد واین کار هدیه بزرگ سپاه پاسداران به مردم عزیز منطقه است .

وی با بیان اینکه سپاه پاسدران یک ریال از کسی نگرفته است، افزود: شب گذشته در آن محل پل آهنی بین جاده را به عرض 5 متر و طول 25 متری را هم نیروی زمینی تیپ 45 جوادالائمه زده و اگر توسط آب منطقه ای مدیریت شود، آق قلا گمیشان مصون می مانند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: در بالای شهر گمیشان در منطقه اسب سواری هم به همت آب منطقه ای و گروه 45 جوادالائمه و هم قرار گاه سازندگی و 170 بسیجی ما بیل بدست با چکمه و گونی ورودی آب به کل آباد را سد می کنند و به فضل الهی با این کار خروجی جدی آب در  این محل خواهیم داشت.

امشب ورودی آب به گمیشان به همت و تلاش مردم صفر خواهد شد

وی به کمربندی شهر گمیشان اشاره کرد و گفت: ما کمربندی را به همت مردم و سپاه تقریبا 5-6 ساعت دیگر تمام می کنیم که ورودی آب سیلاب به اتمام برسد و خروجی آب هم با همت قرار گاه سازندگی سپاه وهمت مردم در حال انجام است و قطعا در 24 ساعت آینده در شهر گمیشان هم شاهد حرکت خوب و موفقیت آمیز خواهیم بود .

به گفته فرمانده سپاه نینوا گلستان، هم اکنون 12 درصد شهر گمیشان را آب فرا گرفته این در حالی است که این رقم تاکنون 30 درصد بوده است و امید داریم با همت مردم، قرارگاه سازندگی و گروهای جهادی و دستگاه های اجرایی دولت بتوانیم این مشکلات را به فضل الهی حل کنیم.

معروفی همچنین ابراز کرد: مردم 18 نقطه جاده بین شهرستان گمیشان به خواجه نفس که ارتباط مرکزی بین این شهرستان و شهرستان بندر ترکمن به استان بود، با ایثار گری بریدند و سپاه پاسداران نیروی زمینی و گروه تیپ 45 جوادالائمه و براداران راهداری هم فداکارانه ظرف 60 ساعت، 18 پل ایجاد کردند و راه را برای مردم عزیز که به شدت در مضیقه قرار می گرفتند بازکردند و این عین زمان دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم و ازمسئولین عزیز می خواهم که نام این جاده را بواسطه ایثار مردم گمیشان و پاسداران «جاده ایثار » نامگذاری کنندکه در تاریخ ماندگار بماند.

آمادگی گروه های جهادی استان برای پاکسازی منازل بعد از خروج آب

معروفی از آمادگی گروه های جهادی برای ترمیم و کمک به مردم بعد از خروج کامل آب و رفع آبگرفتگی خبرداد و گفت: مردم منطقه می توانند با مراجعه به فرماندهان نواحی هر شهرستان، برای حضور  گروههای جهادی جهت پاکسازی از گل ولای و شستشوی اسباب منازلشان درخواست کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: نیروهای مسلح، سپاه، ارتش بسیج و نیروی انتظامی بعد از دستور مقام معظم رهبری به طور مضاعف تا پایان کار در کنار مردم می مانند و مردم در این قضیه تردید نکنند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.