1400-05-26 12:17
994
0
75779
طبق مشاهدات میدانی؛

واکسیناسیون حداکثری در گلستان ادامه دارد/ شلوغی مراکز به دلیل ازدحام همراهان/ سه مرکز به مراکز واکسیناسیون اضافه شد + تصاویر و فیلم

مشاهدات خبرنگاران ما از چند مرکز واکسیناسیون در مرکز استان و گفتگو با مراجعه کنندگان نشان می دهد که روند انجام واکسیناسیون مطلوب است اما ازدحام همراهان زیاد بوده که خطرشیوع کرونا را افزایش می دهد.

به گزارش گلستان ما، واکسیناسیون در استان گلستان سرعت بیشتری گرفته و روز گذشته که طرح واکسیناسیون حداکثری آغاز شد، رکورد تزریق روزانه واکسن افزایش یافته است.

در این طرح سپاه، ارتش، جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش  به کمک دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمده اند.

مشاهدات خبرنگاران ما از چند مرکز واکسیناسیون در مرکز استان و گفتگو با مراجعه کنندگان نشان می دهد که روند انجام واکسیناسیون مطلوب است اما ازدحام همراهان زیاد بوده که خطرشیوع کرونا را افزایش می دهد.

همچنین بخشی از شلوغی مراکز واکسیناسیون هم مربوط به حضور افرادی است که ثبت نام نکرده اند و اصرار به تزریق واکسن دارند.

هرچند سامانه واکسیناسیون بازاست و مردم باید با ثبت نام و دریافت پیامک به مراکز مورد نظر مراجعه و در کمتر از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه واکسن خود را دریافت کنند اما می بینیم با بی نظمی مردم این زمان بیش از نیم ساعت  طول می کشئد.

معاون بهداشتی دانشگاه گلستان درباره اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در گلستان گفت: در تاریخ ۲۵ مرداد ماه در سراسر استان گلستان طرح ضربتی واکسیناسیون کووید با هدف افزایش دوبرابری تزریق روزانه در استان و با برآورد جمعیت واکسینه شده بالغ بر ۲۶ هزار نفردر حال اجرا است.

ناهید جعفری افزود: این طرح به منظور تقویت ظرفیت اجرای عملیات واکسیناسیون کووید در راستای منویات مقام معظم رهبری در حال اجرا است.

تلاش داریم با تجهیز مراکز جدید واکسیناسیون از ازحام جمعیت بکاهیم

دکتر حق شناس استاندار گلستان در بازدید از مسجد امام علی ابن ابی طالب علیه السلام شهرستان گرگان به عنوان مرکز جدید واکسیناسیون اظهار کرد: تلاش های و زحمات شبانه روزی کادر درمان در عرصه مقابله با کرونا شایسته تقدیر است و خوشبختانه کادر درمان با روی گشاده و روحیه بالا همچون روزهای اول درگیری با بیماری کرونا به خدمت رسانی می پردازند.

وی افزود: مقرر گردیده علاوه بر سهمیه معمول استان ، ۳۰ هزار دُز واکسن به گلستان ارسال شود تا روند واکسیناسیون استان بیش از پیش سرعت گیرد و ما نیز تلاش داریم با تجهیز مراکز جدید واکسیناسیون و افزایش سهمیه واکسن استان از ازحام جمعیت بکاهیم.

استاندار گلستان اعلام کرد: همه مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات جهت خدمت رسانی به مردم دایر هستند و روند واکسیناسیون در استان مناسب است و بیش از ۲۵ درصد یک میلیون ۲۵۰ هزار نفر واجد شرایط واکسیناسیون تا به حال واکسن زده اند و در  گرگان بیش از ۴۰ درصد واجدین شرایط واکسینه شده اند.

دو سالن و یک مرکز خودرویی به مراکز واکسیناسیون اضافه شد

مرتضی غلامی رییس مرکز بهداشت گرگان از افزایش ۲ سالن و یک مرکز واکسیناسیون خودرویی در گرگان خبر داد.

وی افزود: به منظور اجرای هر چه بهتر طرح ضربتی واکسیناسیون و کاهش ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون گرگان، سالن کارگران (واقع در خیابان شهید رجایی) و سالن تختی (خیابان پنج آذر) به مراکز واکسیناسیون گرگان اضافه شدند. 

غلامی تصریح کرد: در سالن تختی فقط واکسیناسیون نوبت دوم برکت و سینوفارم انجام می شود.

به گفته وی؛ مرکز خودرویی واکسیناسیون(کمربندی-جنب سالن غذا خوری هلال احمر) با همکاری جمعیت هلال احمر نیز به مراکز واکسیناسیون گرگان اضافه شد.

تصاویر مرکز واکسیناسیون سالن قابوس شهرستان گرگان / امروز سه شنبه 26 مرداد 1400

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.