1402-01-24 10:19
282
0
84454
ایران قوی پیشگام در دفاع از فلسطین است؛

«قدس» نماد مبارزه ملت‌ها با جریان استکباری دنیا

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان؛ شرکت در راهپیمایی روز قدس را نمایش دیگری از قدرت ملت‌های حامی قدس دانست و گفت: ایران قوی در این زمینه پیشگام است.

به گزارش گلستان ما، مصیب عباسی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: قدس در گذر تاریخ تمدن، تجلی جنود توحید در برابر جنود طاغوت و شیطان بود و اکنون بهتر از گذشته شاهد مصاف تمدنی ملت‌های موحد و مقاوم اما مظلوم در برابر دولت‌های استکباری از جنس صهیونیستی، آمریکایی و اروپایی هستیم.

وی افزود: در ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی ایران جبهه مبارزه قدس فرا سرزمینی وفرا مذهبی وفرا قومیتی شده است .

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان گفت: امروزه در مصاف تمدنی قدس با جریان استکباری فعال در دنیا در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و نظامی و سیاسی، ملت‌های غیر مسلمان حضور دارند و به طرق مختلف ساز خود را در مبارزه با ایدئولوژی استکباری صهیونیستی و آمریکایی کوک می‌کنند و با حذف فاصله جغرافیایی برای اشاعه آرمان‌های قدس در صحنه حضور داشته و حماسه آفرینی می‌کنند .

عباسی با بیان اینکه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی بستر جهانی برای این مصاف تمدنی ایجاد کرد، توضیح داد: تظاهرات صدها میلیون مردم در گستره جهانی در روز قدس دلیل بارز بر همگرایی ملت‌های عاقل و ستم کشیده و دشمن شناس با فلسطینیان و آرمان‌های قدس است‌.

به گفته وی؛ امروز حتی مردم امریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی فریاد شورانگیز و شعورمند و حماسه‌ساز علیه جریان استکباری سر می‌دهند و امواج در سپهر دنیا اخبار موحدان مقاوم و مظلوم را در پهنه گیتی مخابره می‌کنند .

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان بیان کرد: قدس جنایت‌های صلیبیون را در طی دو قرن ۱۱ و ۱۲ میلادی دید اما تسلیم نشد، قدس اشغال گری صهیونیست‌ها را از ابتدای قرن بیستم میلادی تا کنون می‌بیند ولی هر روز در مسیر مصاف تمدنی مقاوم‌تر وجوان‌تر و آینده‌سازتر می‌شود.

عباسی توضیح داد: قدس اوج جنایت و نسل‌کشی جریان استکباری را به فرماندهی رژیم غاصب اسرائیل در قرن ۲۱ شاهد است و آمریکا و اروپا با وقاحت تمام از آن حمایت می‌کنند اما قدس و جبهه مقاومت با قدرت اجتماعی و قوت ایمان آگاهانه دست از مصاف تمدنی نکشید و در این مصاف سخت به دفعات اراده مادی و معنوی خود را بر جبهه و جریان استکباری تحمیل کرد .

به گفته وی؛ جریان استکبار با طراحی جریان تکفیر و پرورش داعش تهاجم سنگین صلیبیگونه علیه تمدن و جغرافیای اسلامی آغاز کرد و ابتدا سوریه و عراق را مورد آماج سخت نظامی قرار داد و میلیون‌ها انسان بی‌گناه را قتل عام، اسیر و آواره کرد، چند سالی در تحقق آمال پوشالی خودشان بسر بردند اما با شکل گیری مقاومت توین در حریم قدس و مکتب اهل بیت به فرماندهی قدس ایران خاص سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی  داعش نابود و جریان استکباری با شکست مواجه شد .

عباسی بیان کرد: در مسیر ظهور مقاومت نوین، روسیه هم در مقابله با داعش و حامیانش به صحنه آمد و منافع خود را در این حبهه تعریف کرد و این رویداد تاثیر موثر بر شکست سنگین جریان استکباری داشت .

وی توضیح داد: قدس امروز قدرتمندتر و مقاوم‌تر از دیروز است و با ایجاد جبهه مقاومت نوین از غرب آسیا و شمال آفریقا امید گروه و جریان‌های مبارز فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی و نیز حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را بیش از پیش امیدوار کرد.

عباسی گفت: اخبار روز نشان می‌دهد که قدس محور اتحاد تمدن نوین اسلامی و ایران پشتیبان درجه یک قدس به لحاظ اصول آرمانی و دفاع راهبردی است .

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان بیان کرد: عصبانیت صهیونیست‌ها در ماه رمضان ۱۴۰۲ و بهم ریختگی درونی آن حکایت از ثمر بخش بودن مبارزه ملت‌ها علیه جریان استکباری است و امید است با لطف خداوند وجد وجهد مسلمانان شاهد افول نهایی هژمون جریان سلطه و استکبار در جهان و ایجاد دولت مستقل فلسطین از بحر تا نهر و انسجام و اتحاد کشورهای اسلامی تحت و لاءقرآن باشیم .

عباسی افزود: شرکت در راهپیمایی روز قدس جمعه ۲۵ فروردین نمایش دیگری از قدرت ملت های حامی قدس است و ایران قوی و انقلابی در این زمینه پیشتاز و پیشگام است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.