1398-01-15 14:36
403
0
62349
سرپرست استانداری گلستان عنوان کرد؛

خروج آب از منازل سیل زدگان همچنان دغدغه ماست/ تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح در مناطق سیل زده

سرپرست استانداری گلستان گفت:اصلی ترین هدف ما در حال حاضر تخلیه هرچه سریعتر آب از منازل و معابر به سمت رودخانه و دریا است و تلاش داریم ظرف یک هفته آینده آ این کار  انجام شد و پس از آن شرایط بازگشت مردم و مرمت و ترمیم خانه ها را فراهم آوریم.

به گزارش گلستان ما؛  میرمحمد غراوی  عصرامروز در جلسه با فرماندهان نیروهای مسلح حاضر در مناطق سیل زده استان اظهار کرد: تلاش های شبانه روزی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش،  سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا که با تمام امکانات در مناطق سیل زده گلستان حاضر شده اند قابل تقدیر است.

وی وضعیت سد های استان گلستان کاملا ایمن خوااند و افزود : آب پشت سد نومل به صورت زهکشی عمل می‌کند که باید از برداشت بی‌رویه شن و ماسه در پایین دست سد جلوگیری شود چراکه ممکن است خطراتی به وجود آورد.

سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: روان آبی تازه ای از خروجی سدهای گلستان و بوستان نداشته ایم اما به دلیل آب شدن برف ارتفاعات،  این آب به رودخانه های قره سو و گرگانرود رسیده و دبی گرگانرود در مقطع پشت سد وشمگیر از ۷۴ مترمعکب در ثانیه ۹۴ متر مکعب در ثانیه ارتقا یافته است.

وی بیان کرد:دغدغه ما خروج آب از منازل مردم و معابر است که باید با همکاری آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه ای استان، سپاه و همچنین  شهرداری تهران و با استفاده از پمپ های قدرتمند این آب را تخلیه کنیم.

غراوی یادآورشد: کانال رهبری ظرفیت انتقال ۳۵ تا ۵۰ متر مکعب آب در ثانیه به سمت کال شور و از آنجا به سمت رودخانه شور را دارد تا از این طریق آورد رودخانه را کاهش دهیم.

وی  بیان کرد: در شهرستان بندر ترکمن و در روستای قره سو کاتر ساکشن شرکت آب منطقه ای فعال است و لایروبی رودخانه و دریا را انجام می دهد.

وی ادامه داد: دو بارج سپاه نیز در مسیر رودخانه فعال شده اند و مشغول لایروبی هستند.

غراوی خاطرنشان کرد: درگمیشان دستگاه لایروب سازمان بنادر و دریانوردی در دهانه رودخانه گرگانرود فعال شده تا قدرت تخلیه آب را به سمت دریا افزایش دهد.

وی با اشاره به همراهی ارتش گفت: کاتر ساکشن ارتش که از خرمشهر آورده شده در کانال رهبری از صبح فردا فعال می شود و یک دستگاه بارج با دو بیل مکانیکی نیز در کانال صفاایشان مشغول فعالیت هستند تا آب پشت شهر گمیشان را به سمت دریا تخلیه کنند.

غراوی ابراز کرد:  موضوع دیگر آب آورد اترک به سمت گمیشان و به سمت پاسگاه هاست که با استفاده از ماشین آلات سپاه و ارتش تلاش داریم کانالی که متعلق به محیط بانی و به طول ۱۰ کیلومتر است را لایروبی و آب را به سمت دریا هدایت کنیم.

سرپرست استانداری گلستان گفت: تلاش داریم ظرف یک هفته آینده آب موجود در منازل و معابر شهرهای استان را تخلیه کنیم و پس از آن شرایط بازگشت مردم و مرمت و ترمیم خانه ها را فراهم آوریم و از مشکلات آنان بکاهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.