1399-09-19 23:11
363
0
71987
در بازدید معاون میراث فرهنگی از کاوش باستان شناسی در گرگان؛

توسعه کارگاه باستان شناسی درگلستان/تسریع در فرایند ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان

طالبیان گفت: نتایج کاوش باستان شناسی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در جریانات باستان شناسی کشور و حتی خارج از مرزها اهمیت خواهد داشت و کلیات توسعه این کارگاه با کار کارشناسی بررسی و روند آن ادامه خواهد یافت.

به گزارش گلستان ما، محمد حسن طالبیان عصر چهارشنبه در بازدید از محل کاوش باستان شناسی در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) اظهارکرد: حدود 40 روز قبل هیئت باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی برای این کاوش در محدوده شهر تاریخی استرآباد مستقر شد.

وی افزود: تاکنون 300 قطعه شی از دوره های مختلف تاریخی در این کاوش به دست آمده است.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: این کاوش باستان شناسی می تواند آغازی برای رفع ابهامات و پاسخ به سوالات در ارتباط با موضوعات مختلف حوزه میراث فرهنگی منطقه استرآباد باشد.

وی بیان کرد: کلیات توسعه این کارگاه با کار کارشناسی بررسی و روند آن ادامه خواهد یافت.

طالبیان تاکید کرد:  نتایج کاوش باستان شناسی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در جریانات باستان شناسی کشور و حتی خارج از مرزها اهمیت خواهد داشت.

3 اثر تاریخی گلستان به ثبت جهانی رسید

هادی حق شناس هم گفت: بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در استان گلستان وجود دارد.

استاندار گلستان افزود:  ۳ اثر تاریخی استان به ثبت جهانی رسید و فرآیند ثبت دیوار دفاعی گرگان به عنوان چهارمین اثر تاریخی منحصر به فرد استان نیز تسریع می شود.

وی تاکید کرد:  در استان گلستان آثار گرانقدر دیگری هم وجود دارد که فرایند ثبت آنها در دست بررسی می‌باشد.

حق شناس تصریح کرد: استان گلستان نه تنها در حوزه میراث فرهنگی بلکه در حوزه میراث طبیعی نیز بسیار غنی است و اقدامات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته و در سال گذشته شاهد ثبت جنگلهای هیرکانی بوده‌ایم.

وی بیان کرد: با کمک منابع استانی و منابع ملی در راستای اتمام نقشه‌برداری و مستند سازی جهت تسریع در فرایند ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.