1403-05-28 12:51
166
0
91085
در گفتگو با «گلستان ما» مطرح شد؛

دیدگاه نماینده سابق مجلس به کابینه دولت

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: ترکیبی وزرای پیشنهادی فراز و نشیب دارند و برخی از چهره‌ها باتوجه‌به پیشینه عملکردی که دارند نیاز به تجدیدنظر دارد و این نظر شخصی من است و باید تشخیص مجلس احترام بگذاریم.

غلامرضا منتظری با حضور در تحریریه گلستان ما با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: مهم‌ترین نقش مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری برای تحولات ایران آینده و سربلند دارد و یکی از آزمون‌های سخت مجلس رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی است.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ادامه داد: رئیس‌جمهور با رایزنی‌هایی که با تیم مشورتی خود داشته تلاش کرده گزینه‌هایی را معرفی کند که در ارزیابی چهره‌های موفقی بودند و این تکلیف رئیس‌جمهور بوده؛ولی به نظر من تکلیف مجلس به‌مراتب سنگین‌تر است، ترکیبی وزرای پیشنهادی فراز و نشیب دارند و برخی از چهره‌ها باتوجه‌به پیشینه عملکردی که دارند نیاز به تجدیدنظر دارد و این نظر شخصی من است و باید تشخیص مجلس احترام بگذاریم.

منتظری بیان کرد: وزارتخانه‌ها را نباید به یک‌چشم ببینیم، وزارت ارتباطات و وزارت اقتصادی را نباید با هم مقایسه کرد، شاید بشود برای وزارت ارتباطات یک وزیر جوان خوشنام با پیشینه خوب انتخاب کرد؛ ولی وزارت اقتصاد جای آزمون خطا نیست و افرادی را باید انتخاب کرد که پیشینه درخشان برخوردار باشد.

وی افزود: شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری در انتخاب وزرا انتخاب کردند نباید سرسوزنی از آن غفلت شود، سخنانی که رهبر انقلاب اسلامی دارند سخنان حکیمانه و با دوراندیشی است و یک جمله احساسی نیست و اگر بخواهیم به تکلیف خود به‌درستی عمل کنیم باید شاخص معیارهایی باشد که رهبر انقلاب مشخص کردند.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ابراز داشت: در پایداری به این معیارها نباید تحت‌تأثیر هیچ‌چیزی قرار گیرد، باید فرزند زمان خود باشیم ببینیم در کجا و در چه شرایطی ایستادیم و اگر با این نگاه به انتخاب وزرا اقدام کنیم قلمرو موفقیت آنها بیشتر خواهد بود.

منتظری بیان کرد: رئیس‌جمهور در مناظرات و سخنان قبل از رئیس‌جمهوری وعده‌ها و حرف‌هایی را بیان کردند و باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده کنند تا آن وفاق ملی اتفاق بیفتد و باید بین شعار و عمل انطباق وجود داشته باشد و باید تلاش کنیم از توانمندی‌های کشور در این سرزمین پهناور به‌خوبی استفاده کنیم تا وقتی آرایش کلی کابینه مشخص شود در دل مردم امید به وجود بیاید.

وی افزود: وزرایی که رأی اعتماد می‌آوردند باید بر اساس یک غیرت دینی و ملی و روحیه جهادی کار کنند عقب‌ماندگی زیادی داریم، دولت شهید رئیسی گام‌های مؤثری برداشتند و لذا نکته که در این کار جهادی حائز اهمیت این است که دولت آینده کارهای نیمه‌تمام آقای رئیسی را در اولویت خود قرار دهد و این نشان‌دهنده تعلق خاطر ما به آینده کشور است.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس تأکید کرد: پروژه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی باید در دستور کار باشد و این به معنی نیست که اگر نقص و کاستی دارد به آن اهتمام بورزیم و آن را به پایان برسانیم؛ ولی باید عینک تعصب به چشم زده شود و مراقبت کنیم که حیف‌ومیل بیت‌المال اتفاق نیفتد.

منتظری بیان کرد: رئیس‌جمهور بعد از رأی اعتماد همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ تأکید فرمودند باید مسائل اقتصادی را رئیس‌جمهور سرلوحه کار قرار دهند و رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند که اقتصاد تقدم دارد و این به معنی آن نیست که مسائل فرهنگی عبور کنیم و اولویت نخست کشور مسائل اقتصادی است و نیاز است رئیس‌جمهور یک تیم هماهنگ اقتصادی داشته باشد و اگر این تیم هماهنگ وجود نداشته باشد شاهد پیامدهای منفی خواهیم بود.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیاز است که یک نشست نخبگان اقتصادی کشور فارغ از گرایش سیاسی و هر کسی دوستدار کشور است برگزار کند و دولت باید یک برنامه کوتاه‌مدت داشته باشد که مردم اجرای آن را سر سفره خود لمس کنند و یک برنامه بلندمدت اقتصادی با قابلیت پیش‌بینی‌پذیری در نظر بگیرد تا بتواند اعتماد مردم را جلب کند، مهم‌ترین دغدغه مردم مسائل اقتصادی است و چنین برنامه‌ای می‌تواند به مردم امید دهد.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یادآور شد: برای رسیدن به قله موفقیت دولت و رئیس‌جمهور باید در کنار جهد و جهد و کنار تقدیر و دوراندیشی دست نیاز به‌سوی بی‌نیاز و خداوند دراز کند تا خداوند پشت پناه ما باشد و موفقیت دولت موفقیت همه ما است.

منتظری بیان کرد: در اندیشه تزلزل و تضعیف و عیب‌جویی بر نیاییم و سربلندی دولت سربلندی ما است و با یک وحدت و همدلی امید داریم بتوانیم از پیچ تاریخی پیشرو عبور کنیم.

وی افزود: توصیه‌ای نیز به همکار پیشین و رئیس‌جمهور دارم، گرچه مواضع شما قابل‌تحسین است؛ ولی امروز جبهه مقاومت بیش از گذشته نیاز به توجه است و لذا دولت و رئیس‌جمهور باید چتر حمایتی خود را بیش از گذشته نسبت به جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه بگستراند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.