1403-04-02 07:33
155
0
90439
یادداشت؛

خدمت بی‌منت شهید رئیسی به ترکمن‌ها

رسول کمی، فعال اجتماعی استان گلستان در یادداشتی به خدمات ارزنده شهید رئیسی به ترکمن‌ها پرداخت و نوشت: شهید رئیسی کمر به خدمت به قوم ترکمن و اهل‌سنت استان بسته و دوره‌ای روشن و ماندگار از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - رسول کمی؛ با اعلام شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ترکمن‌های استان گلستان در غم ازدست‌دادن خادم صادق خود داغدار شدند.

به یاد دارم این شهید بزرگوار، حتی قبل از تصدی‌گری بر جایگاه ریاست‌جمهوری در جریان سیل آق‌قلا به این شهرستان آمد و در میانه مهلکه سیل، جویای حال مردم ترکمن این دیار شد.

زمانی که بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، دولت شهید آیت‌الله رئیسی آغاز به کارکرد، برخی از افراد مغرض و تنگ‌نظر با نوشتن مطالبی در فضای مجازی اعلام کردند که دوران تاریک قوم ترکمن و اهل‌سنت در استان گلستان آغاز شده است.

بر خلاف این شیطنت‌های جناحی، این شهید بزرگوار در فضایی به‌دوراز شانتاژهای سیاسی مرسوم، کمر به خدمت به قوم ترکمن و اهل‌سنت استان بسته و دوره‌ای روشن و ماندگار از خود به یادگار گذاشت.

انتصاب یک معاون استاندار، چهار فرماندار، چندین بخشدار و ده‌ها رئیس اداره در سطح استان از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در زمینه استفاده از شایستگان ترکمن بود.

در زمینه اختصاص بودجه به طرح‌های عمرانی در مناطق ترکمن‌نشین هم دولت سیزدهم اقدامات کم‌نظیری را انجام داد.

تعریض جاده آق‌قلا به بندر ترکمن (معروف به جاده مرگ) تعریض جاده گمیشان به بندرترکمن، حفر ده‌ها چاه برای کاهش تنش آبی در مناطق ترکمن‌نشین شمالی استان، فعال‌سازی واحدهای راکد صنعتی در مناطق ترکمن‌نشین باهدف اشتغال جوانان ترکمن و… از شاخص‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در دولت شهید جمهور بود.

به‌خوبی به یاد دارم در دولت روحانی که ترکمن‌ها بالای ۸۵ درصد به رئیس‌جمهور آن دولت، رأی داده بودند در فضای انتصابات و زمانی که فعالان ترکمن، انتصاب نیروهای ترکمن در یکی از معاونت‌های استانداری گلستان را خواستار شدند، دولت اعتدال گفت که ما می‌خواهیم اما نمی‌گذارند!

دولتمردان اعتدال در آخرین جفای خود در حق ترکمن‌های استان در دو سال آخر دولت دوازدهم، در شهرستان ترکمن آخرین فرماندار خود قبل از دولت سیزدهم را از نیروهای غیر ترکمن منصوب کرده و بر شعارهای فرصت‌طلبانه انتخاباتی خود خط بطلان کشیدند.

اما زمانی که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به قدرت رسید با صداقت تمام به همه وعده‌های خود در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های فکری و انسانی اقوام و اقلیت‌ها عمل کرد.

به‌خوبی اطلاع دارم در زمان انتصاب حاجی گلدی کر به‌عنوان معاون استاندار گلستان زمانی که برخی از جریانات در صدد سنگ‌اندازی بودند رئیس‌جمهور با دستور صریح به وزیر کشور خواستار انجام این انتصاب شد.

علاوه بر این رئیس‌جمهور با بیان این جمله که قوم ترکمن قوم شریف و وفادار به‌نظام هستند خواستار استفاده از نیروهای شایسته ترکمن در مناصب مختلف شد.

در آخرین سفر سید محرومان به استان گلستان زمانی که شهید جمهور ما برای نخستین‌بار به شهرستان مراوه‌تپه رفت، چندین بار به استاندار گلستان تأکید کرد که هوای ترکمن‌های استان را داشته باشد.

محبت و ارادت این انسان بزرگوار به قوم ترکمن صادقانه و بر اساس یک نگرش دینی و معنوی بود. ترکمن‌ها هم قدردان خدمات این انسان بزرگوار بودند و در همه رویدادهای سال‌های اخیر وفاداری خود به‌نظام را به اثبات رساندند.

در روزهای اخیر و با گرم‌شدن تنور انتخابات در کشور دوباره صدای آشنای فرصت‌طلبان به گوش می‌رسد. این صدا همان صدایی است که بعد از گرفتن رأی ترکمن‌ها می‌گوید که ما می‌خواهیم از شما استفاده کنیم اما نمی‌گذارند. ادعایی که در دولت سیزدهم خط بطلان بر آن کشیده شد!

توصیه بنده حقیر به‌عنوان یک فعال ترکمن به همه همشهریانم این است که مراقب باشند تا بار دیگر در دام این فریبکاران گرفتار نگردند. این دغل‌بازان که چند سالی بود بعد از سرخوردگی ناشی از شکست در انتخابات اخیر گوشه‌نشین شده بودند بار دیگر با تحریک احساسات قومی و مذهبی ما در صدد تکرار تجربه‌های تلخ گذشته هستند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.