1403-06-14 06:27
171
0
91291
«گلستان ما» گزارش می‌دهد؛

«آزادی» حبس منافع غرب

مدیر تلگرام در کشوری که « با شعار آزادی، برابری و برادری» سرکار آمده حبس شد تا دنیا بفهمد که آزادی در تقابل منافع دول غربی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ پاول دوروف مدیر شبکه اجتماعی تلگرام در جریان سفر به فرانسه، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت، گرچه مدتی بعد دوروف از زندان فرانسه با قید وثیقه آزاد شد اما پشت‌پرده این بازداشت به نظر نمی‌رسد دغدغه‌هایی کشور فرانسه برای آنچه ادعا شده یعنی گسترش فعالیت‌های بزهکارانه و تروریستی در قالب این شبکه اجتماعی باشد و هدف سیستم امنیتی فرانسه دستیابی به داده‌ها و اطلاعات کاربران این شبکه است.

این فشار در حالی است که گفته می‌شود شبکه اجتماعی تلگرام در سال‌های اخیر و به طور خاص در جریان جنگ غزه، محل افشای جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیست بوده است.

بازداشت دوروف در فرانسه در حالی است که شعار این کشور «آزادی، برابری و برادری» است و برخی کارشناسان سیاسی معتقد هستند که این کشور در راستای حفظ منافع غرب از آرمان‌های خود عبور کرده است.

گرچه به بهانه «آزادی» غرب خود را منادی آزادی حقوق بشر می‌داند و حتی در مسائل سیاسی کشورها دخالت کرده و گاها با حمله نظامی به سایر کشورها زمینه سرنگونی دولت‌ها را نیز فراهم کرده ولی این بازداشت نشان می‌دهد که آزادی نیز حبس در شعار غربی‌ها است.

 آزادی بیان و اطلاعات تنها ابزاری برای غرب به منظور مداخله به مسائل سایر کشورها است و از طریق جنگ رسانه‌ای مخالفان خود را به‌عنوان دیکتاتور معرفی کنند و این هجمه‌ها و تهمت‌ها در خصوص کشور ما نیز بارها از سوی این دول غربی بیان شده است.

البته درایت و هوشیاری رهبر انقلاب اسلامی در خصوص این استفاده ابزاری غرب از رسانه و فضای مجازی باعث شده که غربی‌ها با وجود برنامه‌ریزی‌های دقیق نتوانند از اقدامات خود نتیجه بگیرند.

رهبر انقلاب در فیش‌های مختلف در خصوص آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات غربی بیان کرده که «به جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها اعتنا نکنید، کار خودتان را بکنید. 

گاهی شما یک تصمیمی گرفته‌اید، تصمیم درستی است، یک عدّه خوششان نمی‌آید، جنجال می‌کنند؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم است، هزار متن در فضای مجازی تولید می‌کنند علیه آن اقدام شما؛ اگر اقدامتان اقدام سنجیده‌ و اندیشیده‌ای است و روی فکر تصمیم‌گیری شده، اعتنا نکنید، کار خودتان را انجام بدهید.

 گاهی اوقات می‌خواهند یک اقدامی را تحمیل کنند بر دولت که این کار را بکنید؛ باز آنجا یک وقت می‌بینید در فضای مجازی مثلاً چند هزار نوشته، نامه، متن منتشر می‌شود برای اینکه [شما را] وادار کنند؛ اینها گروه‌های فشارند؛ به اینها توجّه نکنید.

 کار را با فکر انجام بدهید، اندیشیده و سنجیده انجام بدهید، وقتی که تصمیم گرفتید، فَاِذا عَزَمتَ فَتَوَکَّل عَلَى الله؛ به خدا توکّل کنید، گام‌هایتان را محکم بردارید. 

 کارها را نیمه‌کاره رها نکنید، گاهی انسان یک کاری را با انگیزه‌ی فراوان شروع می‌کند، منتها یک چند قدمی که جلو رفت، انگیزه‌اش کم می‌شود؛ این درست نیست. انگیزه را حفظ کنید تا کار به آن نهایت برسد و ان‌شاءالله تمام.»

بازداشت «دوروف» آزادی غرب را به چالش کشید

حسین پایین‌محلی بابیان اینکه بازداشت دورف نشان از یک تناقض دولت غرب است، گفت: در حالی که غرب مدعی آن است که یکی از ویژگی‌های تمدن نوین ارتباطات و دسترسی باز اطلاعات است اما هر وقت و هر کسی را هرکجا که بخواهند بازداشت می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: از زندانی کردن «روژه گارودی» در فرانسه تا بازداشت «دوروف» در فرانسه و ممنوع بودن بسیاری از اساتید در آمریکا که محروم نادر طالب‌زاده برای ان مستند تحت عنوان پرفسور لنجر ساخت که به ۱۰۰ فیلسوف آمریکایی اشاره می‌کند که ممنوع تصویر و ممنوع تدریس و ممنوع المصاحبه هستند.

پایین‌محلی بیان کرد: همانطور کتاب لاچوسکی به عنوان کنترل رسانه‌هابیانگر این تضاد و تناقض عملکرد دولت‌های غربی و تفکر غربی است.

وی افزود: خود فیلسوفان غربی نیز بر این باور هستند که تفکر غربی یک دوئیت دارد از یک سو دم از آزادی می‌زند و از سویی دیگر به هر کجا که بخواهد حمله می‌کند.

این فعال اجتماعی گلستان ابراز داشت: پیش از این نیز یکی از شخصیت‌های آمریکایی به نام ادوارد جوزف اسنودن یک سری افشاگری در خصوص دستگاه‌های امنیتی آمریکا داشت که نهایتا مجبور شد به کشور چین فرار کرد و از آنجا شهروند روسیه شد.

پایین‌محلی بیان کرد: از روی کتاب ادوارد اسنودن فیلمیساخته شده و آن به یک مسئله جهانی تبدیل شد و یک کتابی تحت عنوان معمای اسنودن نیز نوشته شده است.

وی افزود: آن چیزی که مبرهم است خط قرمزهای کشورهای غربی بسیار بیشتر است و قوانین دست و پاگیرتری دارند به ویژه آنجایی که پای منافع دولت های غربی و نظام سلطه باشد هیچ چارچوبی برای خود ندارند و این بیانگر عقیم بودن ما در فضای مجازی است که چنین خلاهایی در کشور داریم و باید و شایدهایی برای منافع ملی خود نداریم.

رویکردهای دو گانه غرب در آزادی بیان و آزادی اطلاعات 

مصیب کوهی‌مشایخ نیز در این باره گفت: آزادی بیان یعنی آزادی اندیشه و عقاید، در واقع ابزاری برای رساندن اندیشه و عقیده‌ای بدون سانسور به دیگران و پذیرش مفهوم آزادی بیان در جوامع امروزی گسترده‌تر شده ولی این تعاریف فقط بر روی برگه نوشته شده است و در جوامع غربی در مقام عمل این‌گونه نبوده و نیست و نخواهد بود.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: ما در این یک سال اخیر در وقایع تاسف بار جنایات باررژیم صهیونیستی شاهد بودیم که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و فلسطین که بیشتر آنها کودک و زن بی دفاع و مظلوم هستند بهخاک و خون کشیده و در واقع این همه جنایات را انجام داده ولی کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و حتی خود آمریکا که بزرگترین مدعی حقوق بشر و آزادی بیان است سکوت کردند.

کوهی‌مشایخ بیان کرد: در واقع امروزه یکی از مجادله آمیزترین و بحث بر انگیزترین مسائل در جوامع لیبرال مشخص کردن دقیق حد و مرزهای آزدی بیان است و اکثر اختلاف نظرها در مورد محدویت‌های آزادی بیان در کشورهای غربی است ولی دولتمردان آنها فقط به فکر منافع دولت‌های خویش هستند چه به حق و چه به ناحق، سیاستمدارن آنها حرف از آزادی بیان و اندیشه و آزادی عقیده می زنند ولی در مقام عمل که مردم در مسائل حقوق بشری وقتی تظاهرات و تجمع‌های مسالمت‌آمیز نیز انجام می‌دهند آن‌ها را سرکوب می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها حتی در خصوص آزادی بیان و اطلاعات نیز در رسانهاها محدودیت‌های زیادی را قائل شدند و در خصوص قضایای یک‌سال اخیر مردم مظلوم غزه با سانسور جنایات رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها روبه رو هستیم و این رسانه‌ها شریک جرم جنایات خون‌ریز رژیم اشغالگر صهیونیست هستند.

این فعال رسانه‌ای افزود: دولتمردان اروپایی و حتی آمریکا که حرف از آزادی بیان می‌زنند حرف‌های دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشورش را سانسور می‌کند، در کشورهای اروپایی شاهد آن هستیم مردم در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه دست به تظاهرات زدند ولی آن‌ها را دستگیر و شکنجه و اخراج از دانشگاه کردتد، و برای همه مردم دنیا مشخص شد که دولتمردان اروپایی و آمریکایی فقط حرف از حقوق بشر و آزادی بیان می زنند و اعتقادی به این حرف‌ها ندارند و طرفدار ظلم هستند نه مظلومان جهان.

دین‌هراسی و جلوگیری از تمدن نوین اسلامی 

البته آزادی بیان و دسترسی آزاد به اطلاعات غرب تنها نباید از روی جلد سیاسی و منافع غرب خواند و روی دیگری دارد که با گسترش اسلام در دنیا به وجود آمده و در تلاش است که با اسلام‌هراسی و دین‌هراسی زمینه شکل‌گیری تمدن نوین جهانی را از بین ببرد.

 

در این رابطه امام جمعه نیازآباد تبلیغات فریبنده دشمن را وسیله‌ای برای دین هراسی دانست و گفت: نباید فریب فضای آلوده مجازی و تبلیغات فریبنده دشمن را بخوریم.

 

 آخوند خدر محرابی یادآور شد: با توجه به فضای آلوده مجازی و تبلیغات فریبنده دشمن در خصوص درک درست از مسائل دینی باسد به علما و حوزه‌های علمیه رجوع کنیم.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در حدیث شریف می فرمایند، کسی که علم اسلامی را یاد بگیرد و آن‌را به دیگران نشر دهد در قیامت مثل حضرت ابراهیم(ع) خواهد بود.

وی افزود: باید مراقب باشیم در چنین فضایی جوانان گول دسیسه های دشمن را نخورند آنها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که در مسیر اهداف خود جوانان را به بیراهه بکشانند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.