1400-12-12 09:22
365
0
78927
سرخط مهمترین اخبار 11 اسفند؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

 

آمادگی گلستان برای استقبال از رئیس جمهور؛ مرکز سامد شهید سلیمانی افتتاح شد

تسنیم نوشت: استاندار گلستان با اشاره به آمادگی گلستان برای استقبال از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت گفت: مرکز سامد شهید سلیمانی برای ارتباطات مردمی فردا و پس فردا دایر است.

علی محمد زنگانه با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان اظهارداشت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در شانزدهمین سفر استانی خود، روز جمعه 13 اسفند  1400 به استان گلستان سفر می‌کند.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رئیس دولت سیزدهم به این استان است.

 

میز خدمت ۲۶ دستگاه و وزارتخانه در گلستان برپا شد

مهر نوشت: در آستانه سفر رئیس جمهور به گلستان، میز خدمت ۲۶ دستگاه و وزارتخانه در گلستان برپا شد.

در آستانه سفر رییس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به گلستان، میز خدمت ۲۶ نهاد، وزارتخانه و سازمان دولتی و حاکمیتی برای بررسی مشکلات مردم استان در گلستان برپا شد.‌

این دستگاه‌ها شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت ورزش و جوانان، وزات نیرو و راه و شهرسازی و غیره است.

نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌ها در این ارتباط مردمی حضور یافته و به مسائل و مشکلات شهروندان گلستان رسیدگی می‌کنند.

 

 

فوتبالدوستان گلستانی‌ها از مطالبات و دغدغه‌های خود می‌گویند/ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری که به فراموشی سپرده شد

فارس نوشت: در آستانه حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان گلستان مردم استان از مطالبات و دغدغه‌های خود می‌گویند، استادیوم ۱۵ هزار نفری کریم‌آباد گرگان به دلیل عدم حمایت و نداشتن تیمی از استان در سه سطح نخست فوتبال کشور عملا به فراموشی سپرده شد، سفر هیات دولت می‌تواند امید و رونق مجدد در بین اهالی فوتبال گلستان فراهم سازد

 

بهره‌مندی حداکثری کارکنان از قوانین کار محقق می شود

ایرنا نوشت: معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای پایش از واحدهای تولیدی زیر مجموعه وزارتخانه متبوعش گفت: با تلاش فراگیر و همراهی همگانی بهره مندی حداکثری کارگران از قوانین حوزه کار محقق می شود.

علی حسین رعیتی فرد در  بازدید از یکی از واحدهای تولیدی لبنیات در گرگان اظهارداشت: با وجود آن که حدود ۳۱ سال از تصویب قانون کار می گذرد اما به طور معمول به اجرای حداقلی و محدود چند ماده و تبصره از این قانون بسنده می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با شناسایی ظرفیت‌های قانونی زمینه بهره مندی حداکثری کارفرمایان و کارگران از حمایت ها و مساعدت های قانونی فراهم و رضایتمندی قابل قبولی را ایجاد کنیم.

 

افزایش قیمت نهاده های کشاورزی مشکل زراعت گلستان

مهر نوشت: کشاورز گلستانی گفت: افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و بالا رفتن هزینه ها از جمله مشکلات کشاورزان است و دولت باید مقدمات خرید تضمینی محصولات را قبل از برداشت فراهم کند.

کشاورز گلستانی در خصوص مطالبات کشاورزان از رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان، استان کشاورزی بوده ولی از کشاورزان حمایت خاصی نمی‌شود.

وی بیان کرد: برای تهیه نهاده‌های کشاورزی سم و کود و غیره دچار مشکل هستیم که باید در این زمینه کشاورزان حمایت جدی شوند.

 

نماینده هیات دولت از پروژه‌های نیمه تمام گالیکش بازدید کرد

ایرنا نوشت: نماینده ویژه هیات دولت روز چهارشنبه از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان گالیکش در آستانه سفر استانی رییس جمهور به استان گلستان بازدید کرد.

در جلسه‌ای با حضور علی جوان فرماندار گالیکش و با همراهی بخشداران و برخی مدیران و روسای ادارات مرتبط، هماهنگی‌های لازم در خصوص بازدید میدانی نماینده هیات دولت از پروژه‌های نیمه تمام و شاخص شهرستان با تعیین اولویت انجام شد.

 در این جلسه بیمارستان ۹۱ تختخوابی، استادیوم ورزشی و ساختمان فرهنگ و ارشاد از جمله پروژه‌های با اهمیت شهرستان برای بازدید و پیگیری وزیر پیشنهادی دولت و نماینده هیات وزیران تعیین شدند.

 

گلستان و چالش کمبود آب/ دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبرسانی اقدام کند

تسنیم گلستان: کمبود آب به ویژه در بخش شرب یکی از چالش‌های اساسی در گلستان است که حالا در آستانه سفر هیئت دولت به این استان، به عنوان مطالبه جدی از سوی نمایندگان مردم و مسئولان مطرح خواهد شد.

سال‌هاست که گلستان با کمبود منابع آبی و خشکسالی شدید دست و پنجه نرم می‌کند. کاهش شدید بارش‌ها و برداشت‌های بی رویه از منابع زیرزمینی، سختی تأمین آب را دوچندان کرده است.

 

تأمین به موقع نهاده و اصلاح قیمت گندم/ مهمترین مطالبه گندمکاران گلستان در سفر هیأت دولت به استان

فارس نوشت: رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور، مهمترین مطالبه گندمکاران را تأمین به موقع نهاده و اصلاح قیمت گندم عنوان کرد و گفت:در صورتی که این مشکلات رفع نشود تحقق تولید یک و نیم میلیون تنی گندم در گلستان با چالش مواجه خواهد شد.

علیقلی ایمانی، اقتصاد کشاورزان را موضوعی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اقتصادی نبودن کشاورزی در گلستان به دلیل عدم سرمایه­‌گذاری در بخش کشاورزی می­‌تواند مشکلات عدیده‌­ای را برای مردم استان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اشتغال بخش اعظمی از جمعیت استان به طور مستقیم و غیرمستقیم به کشاورزی وابسته است، حدود ۴۷ درصد مردم استان ماده اولیه محصولات کشاورزی را تولید می­‌کنند که بیشتر ساکن روستاها هستند، از طرفی آنچه به عنوان صنایع در استان وجود دارد بیشتر صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی هستند و اگر یک حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان بخش کشاورزی نشود روستاهای ما خالی از سکنه خواهد شد.

 

وزارت نفت برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان ۲ راهکار عملیاتی ارائه داد

ایرنا نوشت: رییس کل دادگستری گلستان گفت:مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران در خصوص پیگیری های صورت گرفته دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف طرح پتروشیمی این استان ۲ راهکار عملیاتی برای این پروژه اقتصادی پیشنهاد داده است.

حیدر آسیابی اظهارداشت : بر اساس نظریه رسمی وزارت نفت با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم کارشناسی، سرمایه گذاران فعلی شرکت توانایی مالی اجرای طرح را ندارند.

وی ادامه داد : معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نامه ای راهکارهای احیای مجدد صنایع پتروشیمی گلستان را در قالب ۲ روش احیای طرح اوره و آمونیاک گلستان و ارائه طرح جدید با محوریت پتانسیل کسب سهم بازار بالا جهت جلب نظر سرمایه گذار جدید را پیشنهاد کرده است.

 

بستری ۸۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمار جدید بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این استان را اعلام کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اکنون ۴۲۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که این آمار ۱۴ نفر کمتر از دیروز است.

از این تعداد ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۵ بیمار هم با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی، در استان گلستان، وضعیت شهرستان‌های بندرگز، ترکمن، گمیشان، مینودشت و گالیکش، قرمز است.

 

مجموعه تخصصی ورزشی نیاز اساسی ورزش بانوان گلستانی است

ایرنا نوشت: رییس گروه امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: مجموعه ورزشی تخصصی و حمایت مالی از جمله نیازهای اساسی ورزش بانوان این استان است که انتظار است در سفر استانی دولت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کیانوش دیلمی اظهارداشت: گلستان فاقد سالن و مجموعه چند منظوره ورزشی ویژه بانوان است و باتوجه به اینکه این منطقه کشاورزی بوده و از صنایع بزرگ تبدیلی برای حمایت محروم است بنابراین بانوان استان در سفر رییس جمهور نیازمند بودجه و حمایت مالی دولت عدالت محور سیزدهم هستند.

وی افزود: با وجود اینکه زنان و دختران گلستانی متخصصان و  سرمربیان تیم ملی بیشتر رشته ها هستند ولی بخاطر نبود بودجه و حمایت های مالی امکان استفاده از بسیاری از این ظرفیت ها را در منطقه نداریم در حالی که استان های دیگر این همه ظرفیت قهرمانان گلستانی را نداشته ولی بیشترین بودجه را دریافت می کنند.

 

طاهری: رئیس‌جمهور در انتصاب مدیران انقلابی تعجیل کند

فارس نوشت: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان از رئیس‌جمهور مردمی و ولایی ایران خواست تا در انتصابات مدیران انقلابی تعجیل کند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری اظهار کرد: رئیس‌جمهور باید نگاه ویژه‌ای به استان گلستان داشته باشد و در انتصابات مدیران انقلابی و جهادی تعجیل کند تا شاهد برکات فراوانی برای ورود رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی در گلستان باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور یک وضعیت نابه‌سامانی است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید نگاه ویژه‌ای به استان گلستان داشته باشد.

 

روستانشینان چشم انتظار حمایت دولت/ پشتیبانی از تولید اجرایی شود

مهر نوشت: پشتیبانی از کشاورزی و تولیدات روستایی، رفع مشکلات زیرساختی مانند راه ها و آب شرب و تقویت شبکه های مخابراتی و اینترنتی از مهم ترین مطالبات روستانشینان گلستان از رئیس جمهور است.

علی رغم وفور نعمات الهی در استان گلستان، روستاییان این استان با معضلات زیادی در حوزه‌های مختلف روبرو هستند که با توجه به سفر هیات دولت به گلستان انتظار می‌رود، با تامین اعتبارات لازم و نگاه حمایت‌گرانه، موانع موجود در این روستاها رفع شود.

طبق گفته‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان حدود ۴۷ درصد از جمعیت استان گلستان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، که این امر بیانگر تاثیر فراوان روستاها در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری است.

عفت همدم از وجود دهیاری در ۹۸ روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد و گفت: ایجاد دهیاری یکی از اقدامات ثمربخش دولت بود که توانست در سامان دهی و توسعه روستاها تاثیر فراوانی بگذارد اما موانع زیادی در طول سال‌ها سد راه روستائیان این کشور وجود بوده است.

 

احداث راه آهن اینچه‌برون-شاهرود، طرحی که اقتصاد گلستان را متحول می‌کند

ایرنا نوشت: اهتمام دولت سیزدهم به تسریع در احداث راه‌ آهن اینچه برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود و اتصال آن به کریدور ریلی شمال - جنوب به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تاثیری شگرف در توسعه و تحول همه جانبه اقتصادی استان گلستان کمتر توسعه یافته خواهد داشت.

مطالعه و اجرای طرح راه آهن اینچه برون- گنبد - آزادشهر - شاهرود که حدود ۲ دهه قدمت دارد با وجود مزایای اقتصادی و توسعه‌ای قابل توجه آن و پیگیری‌های مسوولان گلستان هنوز اجرا نشده است و اکنون فعالان اقتصادی و مدیران استان چشم امید به سفر رییس جمهور دارند تا دستور تسریع  در ساخت این پروژه حیاتی که مهمترین حلقه‌ مفقوده در ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای، توسعه اقتصادی و صادرات غیرنفتی این استان شمالی به کشورهای شرق و مرکز آسیا خواهد داشت، صادر نماید.

 

فسیل های زنده گلستان را دریابید/ هویتی جهانی با تنها بازمانده عصر دایناسورها

ایسنا نوشت: پژوهشگر برجسته استان گلستان با اشاره به ثبت جهانی یکی از متنوع ترین آثار زیستی دنیا به عنوان جنگل های هیرکانی در ایران، گفت: همه جهانیان باید برای حراست و مراقبت از این سرمایه بزرگ زیستی پای کار بیایند.

در روز ۵ جولای ۲۰۱۹ برابر ۱۴ تیر ۱۳۹۸ و در چهل و سومین اجلاس کارگروه میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) که در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد، مناطقی از جنگلهای هیرکانی یا جنگلهای شمال، تحت نام میراث طبیعی ایران، با تأیید اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) ثبت جهانی شده و در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

این مناطق شامل پارک ملی گلستان، جنگل ابر، افراتخته، جهان نما، بوالی دودانگه و چهاردانگه، جنگل الیمستان هراز در آمل، جنگل واز حوزه کجور نوشهر، چهارباغ چالوس، جنگل خشکه داران، جنگل رودخان، سیاه رودبار گیلان و منطقه حفاظت شده لیسار، در مجموع به مساحت ۳۰۷ هزار هکتار است که در پنج استان گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و خراسان شمالی قرار دارد.

 

توله پلنگ نر بر اثر تصادف در گلستان تلف شد

مهر نوشت: رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان از تلف شدن یک توله پلنگ نابالغ در پنج کیلومتری جنوب روستای محمدآباد علی آبادکتول خبرداد.

محمود شکیبا اظهارکرد: یک توله پلنگ نر نابالغ در پنج کیلومتری روستای محمدآباد علی آبادکتول بر اثر تصادف تلف شد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان با بیان اینکه بررسی بیشتر در این زمینه ادامه دارد، گفت: پلنگ از گربه سانان در معرض انقراض در زیستگاه‌های استان گلستان است.

مناطق جنگلی پارک ملی گلستان، علی آبادکتول و منطقه حفاظت شده جهان نما از جمله مهم‌ترین زیستگاه‌های پلنگ هستند.

 

موج کرونای گلستان به ساحل می رسد؟/ کاهش بیماران کرونایی در استان گلستان

ایسنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به کاهش تعداد بیماران کرونایی در گلستان، گفت: این آمار شکننده بوده و در صورت عدم رعایت مجددا افزایش خواهد یافت.

دکتر سعید گل فیروزی با اشاره به اینکه استان‌گلستان با همکاری مردم و مسئولان در برابر پیک ششم کرونا هوشمندانه مقاومت و مبارزه می کند، اظهار کرد: با همکاری مردم سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را مطابق دستور استاندار محترم افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای این هفته مجددا رنگ‌زرد به نقشه کرونایی استان گلستان بازگشته است، افزود:  دو شهرستان مراوه تپه و رامیان در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته اند و سایر شهرستانها در وضعیت نارنجی و قرمز هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه شهرستانهای گنبدکاووس، آزادشهر، گرگان، آق قلا، علی آباد، کردکوی و کلاله در شرایط نارنجی قرار دارند، خاطرنشان کرد: بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، مینودشت و گالیکش نیز در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته اند.

 

حل مشکل کمبود آب مطالبه مردم گرگان از دولت

مهر نوشت: شهروند گرگانی گفت: گرگان در تمامی فصول سال با قطعی های مکرر آب روبرو بوده که باید برای حل این مشکل چاره جویی شود.

شهروند گرگانی یکی از مهم‌ترین مطالبات خود از رئیس جمهور را حل معضل بی آبی گرگان و گلستان برشمرد و از دولت سیزدهم خواست تا نگاه ویژه ای در زمینه آب شرب به این استان شمالی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.