1402-08-17 14:07
305
0
87354
دومین دوره کارآموزی قضایی آغاز شد؛

گلستان در اولویت جذب کارآموزان قضایی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دومین دوره آموزش کارآموزان قضایی گلستان امروز در در گرگان آغاز شد.

به گزارش «گلستان ما»، حیدر آسیابی ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین دوره آموزش کارآموزان قضایی گلستان اظهار کرد: ۱۸  کارآموز جوان از پنج استان کشور در این دوره حضور دارند و  پیش از مشغول شدن در کسوت قاضی در دادگاه‌ها و دادسراها، دوره کار آموزی ۹ ماهه را در حضور قضات پیشکسوت و برجسته در این مرکز طی می‌کنند و برای نشستن بر کرسی قضاوت، آماده می‌شوند.

وی با بیان این که  دادگستری استان گلستان از سال گذشته به جمع استان‌هایی پیوسته که دوره های کارآموزی قضایی برگزار می‌کند، افزود: راه‌اندازی این دوره‌ها، فرصتی برای تامین کادر قضایی استان است.

آسیابی گفت: اساتید برجسته، مولفان کتب حقوقی و قضات باتجربه به عنوان استاد در این دوره، آموزش قضات را بر عهده دارند و امیدواریم این دوره هم، مانند  دوره سال  گذشته موفق باشد.

مدیر کل آموزش قوه قضاییه هم که به صورت وبیناری در این مراسم حضور داشت، گفت: گلستان یکی از استان‌های موفق  کشور در آموزش کارآموزان قضایی است.

مهدی جوهری با اشاره به کمبود نیروی قضایی در حوزه‌های قضایی کشور گفت: گلستان با راه‌اندازی مرکز کارآموزی قضایی، در اولویت جذب قضات تربیت شده در این مرکز است و پیش‌بینی می‌کنیم با این روند تا یکسال آینده نیاز قاضی برای این استان به کمترین میزان برسد.

به گفته وی، ۴۶ درصد پست‌های قضایی در گلستان، خالی است.

سیزدهمین مرکز کارآموزی قوه قضاییه کشور سال گذشته با پذیرش ۲۵ کارآموز قضایی در گرگان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.