1400-08-30 18:09
383
0
77149
از ابتدای امسال تاکنون؛

نابودی 690 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی گلستان با 224 فقره آتش‌سوزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تاکید بر ضرورت همراهی علاقمندان به طبیعت برای حفظ از عرصه‌های ملی گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۶۹۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این استان دچار آتش‌سوزی شد.

عبدالرحیم لطفی افزود:‌ در این مدت ۲۲۴ فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی گلستان به وقع پیوست که سهم جنگل های پهن برگ و هیرکانی ۱۵۶ فقره، دست کاشت ۴۸ فقره ، مراتع ۲۰ فقره بود.

وی افزود:‌ در این مدت پوشش ۶۶۴ هکتار جنگل پهن برگ ، ۱۱ هکتار مرتع و ۱۶ هکتار درختان دست کاشت به خاکستر تبدیل شد.

لطفی گفت: با هدف جبران بخشی از این آتش سوزی فردا دوشنبه در قالب پویش ملی نهالکاری، بخشی از عرصه های جنگلی درازنوی کردکوی که در حریق چندماه قبل از بین رفته بود با حضور علاقه مندان به طبیعت و پرسنل دستگاه های دخیل، نهالکاری و بذرکاری می شود.

به‌ گفته وی چندی پیش حدود ۳۵۰ هکتار از عرصه های جنگلی مناطق دراز نو و جهان نمای کردکوی طعمه حریق شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت : ۵۰۷ نیروی حفاظتی و ۲۵ دیدبان آتش سوزی در نقاط حساس مشغول حراست از جنگل های استان هستند که برای افزایش توان مقابله با آتش سوزی به دنبال افزایش مشارکت بومیان هستیم.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل است.

آتش سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش های فراروی جنگلهای شمال ایران است که به تاکید کارشناسان باید برای رفع این معضلات این اکوسیستم ارزشمند تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.