1401-01-23 17:35
519
0
79519
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان

۱۶۷۰لیتر بر ثانیه گلستان کمبود آب دارد/ تامین آب از طریق ۶۲۵حلقه چاه آب زیر زمینی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از کمبود یکهزارو ۶۷۰ لیتر برثانیه آب در گلستان، خبر داد.

۰

به گزارش گلستان ما، ایرج حیدریان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد ۶۲۵ حلقه چاه آب در سطح استان گلستان وجود دارد که از آب‌های منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه تقریبا ۲ میلیون نفر از جمعیت گلستان تحت پوشش آب و فاضلاب گلستان است، خاطرنشان کرد: منابع آب استان گلستان ۲ هزار و ۴۸۵ میلیون متر مکعب است که ۵۰ درصد آن سطحی و ۵۰ درصد به طور زیرزمینی است.

وی افزود: نیاز آبی در استان گلستان ۷ هزار و ۲۴۳ لیتر بر ثانیه است و کمبودی که در سطح استان گلستان داریم هزار و ۷۰۶ لیتر بر ثانیه است.

 حیدریان در خصوص مساحت پوشش برف در سال جاری تصریح کرد: سال جاری مساحت ما ۱۶۱ کیلومتر مربع است و مساحت پوشش برف در ابتدای سال آبی تاکنون حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ابراز کرد: در بخش آب زیرزمینی ۹۴ درصد از منابع آب استان گلستان را استفاده می‌کنیم که نباید به بیش از ۶۰ درصد برسد.

حیدریان تصریح کرد: استان گلستان تک‌منبعی از منبع آب زیرزمینی است که تامین می‌شود تاکنون سدی که با هدف آب شرب باشد در مدار بهره‌برداری نداریم و در حال ساخت است با اقدامات خوبی که در سفر ریاست‌جمهوری انجام شد منابع مالی افزایش یافت.

وی متذکرشد: اقدامات دیگری با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در کارگروه سازگاری با کم‌آبی انجام شد که ما در استان گلستان یک الگوی کشت داریم و در جهاد کشاورزی به این موضوع توجه می‌شود و مراقبت می‌کنند تا کشت‌ها با نیاز آبی بالا اتفاق نیافتد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: یکی از کشت‌های بسیار مهم کشت برنج است؛ براساس مصوبه دو استان گیلان و مازندران اجازه کشت برنج را دارند براساس تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۱ اجازه داده شد تا این کارگروه نسبت به این موضوع تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی و افزایش دما، گفت: میزان بارندگی در سال آبی جاری نسبت به بلندمدت ۱۴ درصد کاهش یافته و خشکسالی استمرار دارد و این امر تهدید جدی برای منابع آب است و باید برنامه ریزی منسجمی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.