1400-04-12 23:09
776
0
75247
عادی انگاری کار دست مردم داد؛

پیک پنجم کرونا در گلستان آغاز شد/خطر گسترش کرونای دلتا بیخ گوش هم استانی ها

عادی انگاری ها و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونای دلتا و هندی را بیخ گوش گلستانی ها آورد.

به گزارش  گلستان ما؛ هادی حق شناس در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونای استان اظهار کرد: پیک پنجم کرونا که از استان‌های جنوبی آغاز شده وارد گلستان هم شده است.

وی افزود: تعداد بیماران کرونایی در استان رو به افزایش است و منجر به این شده که چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار گیرند.

استاندار گلستان تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها مانند سابق بوده که طبق آن فعالیت گروه شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز و فعالیت گروه شغلی دو و سه در شهرهای نارنجی ممنوع است.

حق شناس بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا پیک چهارم با حداقل عوارض سپری شود.

وی  گفت: از فردا یکشنبه) فعالیت ادارات دولتی به دلیل صرفه جویی در مصرف برق و آب، یک ساعت زودتر (ساعت ۶:۳۰) آغاز شده و یک ساعت زودتر هم (ساعت ۱۳:۳۰) به اتمام خواهد رسید.

استاندار گلستان در ادامه بیان کردد: مقرر شد که شبکه بهداشت در پایانه‌ها و فرودگاه نظارت ها را بیشتر اعمال کند تا با پیک بلند پنجم روبرو نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در ادامه  با ابزار نگرانی از گسترش کرونای دلتا در استان، گفت: چهار گلستانی در روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

عبدالرضا فاضل در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونای استان اظهارکرد: در حال حاضر ۳۷۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۷۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۳۶ نفر آنها هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی افزود: با افزایش تعداد بستری‌ها، شهرستان‌های گنبدکاووس، علی آبادکتول، مینودشت و آزادشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته و گرگان، آق قلا، بندرترکمن، کردکوی، رامیان، گالیکش و کلاله در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های زرد هستند.

فاضل عنوان کرد: چهار گلستانی در روز گذشته بر اثر کرونا فوت کرده و میانگین فوتی‌های طی دو هفته گذشته دو بیمار در روز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ورود ویروس جهش یافته از نوع دلتا و هندی، گفت: روند ابتلاء به این سویه جهش یافته در استان خفیف اما نگران کننده است و در روزهای آتی امکان افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.