1399-07-02 19:28
338
0
70513
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای:

نمی‌توان با تعطیل کردن ویروس کرونا را معدوم کرد/ گلستان پایلوت «مهارت نان کشور» شود

اوسط هاشمی با بیان اینکه ویروس کرونا بازار جدیدی در کشور به وجود آورد، گفت: آموزش مجازی در دل این سختی به وجود آمد با تعطیل کردن نمی‌توان ویروس کرونا را معدوم کرد.

به گزارش گلستان ما،علی‌اوسط هاشمی در جلسه شورای مهارت استان گلستان با اشاره به اینکه ماندن در میراث معنوی دفاع مقدس باید هنر ما باشد، اظهار کرد: اگر قرار است در مسیر ارزش‌ها باقی بمانیم تکریم ملت بزرگترین دستاورد است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه ملت پای ارزش‌های انقلابی ایستاده است، ابراز کرد: لازم است ثروت حاصل از قدرت ملت را برای همه آرمان‌ها و برنامه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بدون شک مهارت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد، تصریح کرد: مهارت صرفا اندیشیدن و اشتغال نیست بلکه این نگاه به مهارت نشان از ضعف عمیق به اررزش مهارت است.

اوسط هاشمی با بیان اینکه دامنه مهارت بسیار گسترده است، ابراز کرد: در عصر فناوری و ارتباطات، مهارت گفتگو یک مهارت است، مهارت ایجاد شبکه در توسعه ارتباطات و بازاریابی باید تقویت شود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مهارت عبور از بحران و تهدید و فرصت‌سازی از طریق مهارت قابل تحقق است، گفت: امروز از سوادی یاد می‌شود که قدرت تغییر داشته باشد اگر کسی مدرک تحصیلی دانشگاهی دارد اما مهارت برای کسب یک موقعیت موثر نداشته باشد از او نمی‌شود به عنوان سواد یاد کرد حتی اگر مدرک دکتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی ماهر مهمتر از نیروی مدرک گراست، افزود: امروز سرعت تکنولوژی قوی است و انقلاب صنعتی چهارم آن‌چنان سریع و تاثیرگذار است که اگر این سرعت در ما ایجاد نشود بسیاری از فرصت‌های موجود را از دست می‌دهیم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه ویروی کرونا بازار جدیدی در کشور به وجود آورد، گفت: آموزش مجازی در دل این سختی به وجود آمد با تعطیل کردن نمی‌توان ویروس کرونا را معدوم کرد.

اوسط هاشمی توجه به مهارت را بسیار بااهمیت دانست و ادامه داد: ما با مهارت اگر تربیت شویم دغدغه خیلی از چیزها را نخواهیم داشت.

* در شرایط تحریم و فقدان سرمایه‌گذاری با اتکا به مهارت می‌توان بر مشکلات فائق شد

وی بیان کرد: کرونا نشان داد به نانوایان نتوانستیم آنگونه آموزش دهیم که در شرایط سخت او چه نقشی را می‌تواند بازی کند که در پیشگیری و سلامت مردم به درستی ایفای نقش داشته باشد.

اوسط هاشمی بودن موثر در جامعه را مهم خواند و گفت: دوام کار بودن در مسیر دانش نیست این ریل‌گذاری کامل نبوده است در شرایط تحریم و فقدان سرمایه‌گذاری با اتکا به مهارت می‌توان بر مشکلات فائق شد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه کار فرهنگی برای مهارت‌افزایی نشده است، گفت: فرهنگ کار و تلاش را باید در جامعه عمق ببخشیم با شکوفایی استعداد انسان‌ها می توان یک فرد را تبدیل به نخبه یا فعال موثر جهانی کرد.

وی گفت: جامعه نسبت به مهارت ارزش‌زایی نکرده است تمام ارزش به مدرک گرفتن و بودن در دانشگاه معطوف شده است چرا رشته‌های تحصیلی کار و دانش و هنرستان صنعتی در پایین‌ترین سطح در جامعه شناخته شود که زیبنده نیست.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ارائه پیشنهاداتی به مسوولان استان گلستان گفت: شما باید نقش ملی بازی کنید و مهارت را ارتقای دهید گلستان پایلوت «دپارتمان ملی مهارت سبز» خواهد شد و بر اساس آن مشاغل سبز را با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توان اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان 50 هزار ادوات کشاورزی دارد، افزود: گلستان حرف اول را در گندم می‌زند و کیفیت گندم بالا در استان بر هیچ کسی پوشیده نیست لذا بر این اساس پیشنهاد می‌شود «دپارتمان ملی مهارت در استان» اجرا شود و باید امکانات و تجهیزات کشاورزی ایجاد کنید که هزینه کشاورزی را در استان پایین بیاورید.

 استان گلستان پایلوت «مهارت نان کشور» شود و باید بهترین نان کشور را تولید کند

رییس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه دورریز نان در کشور خسارت‌زاست، ابراز کرد: امروز که جمعیت ۸۵ میلیونی داریم باید فکری برای تامین قوت مردم شود، استان گلستان پایلوت «مهارت نان کشور» شود و باید بهترین نان کشور را تولید کند.

وی با بیان اینکه ما همه را ملزم به آموزش کنیم، گفت: استان گلستان پایلوت «تخصصی آموزش هتل‌داری در کشور» می‌شود و در ارائه خدمات می‌تواند به بالاترین سطح افزایش دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.