1399-07-20 19:30
421
0
70910
رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور؛

مدارس خشتی و گِلی استان گلستان برچیده شد

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های بازسازی و نوسازی هم اکنون هیچ مدرسه‌ خشتی و گلی در استان نداریم و پرونده بخاری نفتی مدارس گلستان هم برای همیشه بسته شد.

به گزارش گلستان ما، مهرالله رخشانی‌مهر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهارکرد: مجمع خیران بازوی آموزش و پرورش هستند و باید از ظرفیت آنان برای توسعه فضاهای آموزشی کشور بهره گرفت.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: بعد از سیل پارسال حضور خیران در گلستان برای بازسازی مدارس خسارت دیده بسیار خوب و چشمگیر بود. همچنین از محل حساب ذخیره ارزی و کمک خیران و ردیف‌های خرید تجهیزات کمک های خوبی به استان شد.

وی با بیان اینکه تعمیر و بازسازی مدارس خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد، گفت: 23 مدرسه‌ای هم که نیاز به تخریب و بازسازی داشت، ساخت همه پروژه‌ها شروع شده و برخی‌ها نیز پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و تا پایان امسال این مدارس هم تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره سرانه فضای آموزشی در استان بیان داشت: این سرانه  در استان حدود 4.9 مترمربع و در کشور 5.2 مترمربع است. یکی از برنامه‌های استان باید رسیدن به میانگین کشوری تا مهرماه سال آینده باشد و در این زمینه هم سازمان کمک‌های لازم را به استان اختصاص خواهدداد.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: سال گذشته حدود 91 میلیارد تومان اعتبارات ملی به گلستان اختصاص دادیم در حالیکه در سال 96 این مبالغ حدود 21 میلیارد تومان بود. همچنین برای نخستین بار از ردیف تجهیزات مناطق محروم برای استان گلستان 3.5 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم. برای استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیز 5 میلیارد تومان اعتبار به این استان دادیم که می‌توانند در زمینه تجهیزات هنرستانی هزینه کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال برای پروژه‌های مشارکتی استان گلستان 35 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم که در یکماه آینده به 50 میلیاردتومان افزایش خواهدیافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون 180 میلیارد تومان اعتبار ملی برای امر مدرسه‌سازی به استان اختصاص داده شده است، گفت: خوشبختانه تمام مدارس خشتی و گلی و بخاری‌های نفتی از مدارس استان گلستان جمع شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی فقط بنای یک ساختمان نیست بلکه کانون تربیت است، ادامه داد: به همین خاطر است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بخش مهمی به هویت بخشی به مدارس و معماری مدارس اختصاص داده است.

رخشانی‌مهر به اجرای طرح آجر به آجر و جلب مشارکت افراد بیشتری در امر مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: این برنامه در راستای سند تحول طراحی شده و در پی این است تا شیوه‌های مشارکتی مردم را متناسب با اهداف پرورشی تغییر دهد و افراد بیشتری درگیر امر مدرسه سازی شوند. تا قبل از اجرای این طرح 30 هزار خیّر داشتیم که یکهزار و 500 میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی مشارکت داشتند. اما در برنامه جدید به دنبال این هستیم که جمعیت بیشتری از مردم نسبت به امر مدرسه سازی حساس شوند.

وی افزود: تا بحال سیستم در نوسازی مدارس و ادارات آموزش و پرورش خیران به ما مراجعه می‌کردند و ما کمتر به سراغ آنان می‌رفتیم. چند روز است که سامانه برای طرح آجر به آجر طراحی و راه‌اندازی شده است که بیشتر از 40 هزار نفر حدود 770 میلیون تومان به امر ساخت مدرسه در کشور کمک کردند.

رخشانی‌مهر اظهارکرد: طبق تأکیدات وزیر آموزش و پرورش هدف ما حرکت به سمت 400 هزار و حتی 4 میلیون نفر است و امیدواریم استان گلستان نیز سقف 10 هزار نفر را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.