1399-11-28 11:46
900
0
73247

صدور حکم قلع و قم ۳۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در گالیکش

فرماندار گالیکش گفت: حکم قلع و قم ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای شهرستان گالیکش، صادر شد.

به گزارش گلستان ما، علی اصغر میرزایی در جلسه کمیسیون پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و برداشت شن و ماسه از معادن شهرستان که صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه حکم قلع و قم ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در گالیکش صادر شد؛ اظهار داشت: از این تعداد حکم تخریب و قلع و قمع، ۱۶ مورد آن مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تنگراه و ۱۴ مورد نیز در محدوده روستای فارسیان فرنگ می‌باشد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از یکصد مورد تخلفات ساختمانی در شهر گالیکش ثبت شده است که ۹۰ درصد آنها در قالب کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۱۵ مورد نیز در روستاهای دو بخش‌ لوه و مرکزی شهرستان گالیکش در قالب کمیسیون ماده ۹۹ مشمول جریمه نقدی شده‌اند.

فرماندار و رئیس کمیسیون پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶ مورد از احکام تخریب بناهای غیرمجاز شهرستان در روستاهای ینقاق، فارسیان فرنگ، چقربش‌قارداش، قرق و کرنگ کفتر توسط مالکین تخریب و به حالت اولیه بازگردانده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله ساخت و ساز غیرمجاز مسئله‌ای است که تمامی شهرستان‌ها به آنها مبتلا هستند، تصریح کرد: گسترش فرهنگ و علاقمندی به ویلاسازی در مناطق روستایی و خوش آب و هوا از سوی برخی از متمکنین مالی موجب بروز پدیده ساخت و ساز غیر مجاز و نیز افزایش غیرعادی و نامتعارف قیمت زمین‌ها در روستاها شده است.

فرماندار گالیکش تاکید کرد: یکی از راه‌های اساسی در بحث ساخت و ساز غیرمجاز مسئله فرهنگ سازی و آموزش است؛ چرا که با پیشگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از چارچوب قانون دیگر شاهد تبعات اجتماعی و هدر رفت اقتصادی ناشی از آن برای مالکان و عاملان ساخت و ساز غیر مجاز نخواهیم بود.

میرزایی گفت: قانون با کسی تعارف ندارد؛ لذا تنها راه ایجاد ساخت و ساز در شهرها و روستاها طی کردن مسیر قانونی و اداری از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد بود و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و فاقد مجوز و پروانه ساخت بطور جدی و برابر قانون برخورد خواهد شد.

میرزایی افزود: برنامه دهگردشی متشکل از اعضای مشخص و کارشناسان مربوطه باید به طور منظم در سطح شهرستان صورت گیرد و گزارشات آن نیز به فرمانداری ارائه گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از صدور مجوز انشعابات آب، برق، گاز و غیره به متقاضیان ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان خودداری نموده و مبنای کار خود را بر اساس قانون قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.