1400-08-16 21:37
475
0
76922
پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه:

شهر در هفته فرهنگی گرگان مملو از احادیث امام حسن عسکری (ع) شود

پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ثروت معنوی قدمگاه امام حسن عسکری همچنان ناشناخته مانده است، گفت: شهر در هفته فرهنگی گرگان مملو از احادیث امام حسن عسکری (ع) شود.

 

 

به گزارش گلستان ما، محمد حکیمی عصر امروز در میزگرد تخصصی ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی ورود امام حسن عسکری (ع) و هفته فرهنگی گرگان اظهار کرد:

وی با اشاره به اینکه 15 منبع وجود دارد که ورود امام یازدهم به جرجان را تائید می‌کنند، گفت: قدیمی‌ترین آن در کتاب الثاقب و کتاب الخرائج روایت شده که ورود امام حسن عسکری به گرگان در منطقه جرجان اتفاق افتاده‌ است.

به گفته حکیمی؛ در کتب کشف القمه، اثبات الهده، مدینه المعاجز، بحارالانوار، ریاض الابرار، مستدرک المسائل مرحوم نوری، دائرةالمعارف جامع الاحادیث شیعه، حقیقت شیعه، استرآباد نامه و خاندان وحی، حجه البیضاء، کتاب آیت‌الله وحید بهبهانی از نویسندگان معتبر هستند که ورود امام حسن عسکری را به گرگان نقل کردند.

وی با اشاره به اینکه تا قرن ششم مدارک متعددی دال بر تائید موضوع وجود دارد، ابراز کرد: هفته فرهنگی حادثه‌ بسیار بزرگی است و در این زمینه اسناد معتبری وجود دارد.

این پژوهشگر با تاکید بر اینکه از این واقعه باید استفاده فرهنگی و اجتماعی کنیم، گفت: شهر گرگان در این هفته باید مملو از احادیث امام حسن عسکری (ع) شود اسناد این واقعه را برای مردم تبیین کنیم، یک تذکر و یک یادآوری شود، شهر باید چراغانی و آذین شود و جشن بزرگی بگیریم از مردم پذیرایی کنیم تا متوجه شوند که ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان در این ایام اتفاق افتاده‌ است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.