1401-02-04 14:56
549
0
79697
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان تشریح کرد؛

روند مثبت دانشگاه آزاد اسلامی گلستان در سال‌های اخیر

حجت الاسلام طاهری گفت: از نظر جذب دانشجو دانشگاه آزاد استان و واحد گرگان جز استان‌ها و واحد‌ها برتر بشمار ‌می‌روند.

حجت الاسلام سید علی طاهری با حضور در تحریریه گلستان ما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان حدود ۳۲ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها استان را در خدمت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان ادامه داد: شتاب خیلی خوبی را دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تغییر نگرش به وجود آورده روزگاری دانشگاه محل تحصیل و کسب مدرک بود و امروز دانشگاه آزاد اسلامی این رویکرد را دارد که دانشجو بعد از ورود به دانشگاه بتواند مهارت کسب کند و بتوانیم زمینه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم.

حجت الاسلام طاهری به عملکرد مثبت دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در حوزه ساماندهی سیستم نظارتی، اداری و مالی گلخانه فرهیختگان گرگان اشاره کرد و گفت: گلخانه دانشگاه که فاقد سیستم‌های نظارتی و تشکیلات اداری و نامعلوم بودن وضعیت سود و زیان بود ساماندهی شد و از یک واحد زیان‌ده خارج و سود ده شد.

وی بیان کرد: در حوزه برنامه‌های علمی، افزایش رشته در حوزه آموزش را در دستور کار قرار دادیم و بیش از ۵۰ رشته به رشته‌های واحد گرگان و ۷۰ رشته به استان درچهار سال گذشته افزوده شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه اداری-مالی عملکرد مثبتی داریم و کسب رتبه برتر کشوری دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد گرگان در حوزه توسعه مدیریت و منابع در سال گذشته شاهد بودیم.

طاهری بیان کرد: پرداخت و تسویه کلیه اقساط بانکی معوقه در سطح واحد‌های استان در حالی که اقساط بانکی در گرگان بیش از دوسال در مینودشت و علی آبادکتول و بندرگز بیش از چهار سال معوق شده بود و خدا را شاکر هستیم که کلیه تسهیلات استان پرداخت و تسویه کامل انجام شد.

وی بابیان اینکه عدم دریافت کمک از ذخیره پس انداز و عدم دریافت تسهیلات در چهار سال گذشته از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان به شمار می‌رود، افزود: در دور قبل بیش از ۱۵ میلیارد تومان پس انداز علوم تحقیقات و مراکز هزینه شد و با این وجود بیش از سه سال مطالبات اساتید باقی مانده بود که در دور جدید بدون کمک دوپینگی و دریافت وام بخش زیادی از مطالبات پرداخت و مطالبات به حدود یک سال کاهش یافته است.

این مقام مسئول ابراز داشت: با پیگیری انجام شده نرخ سود بانکی تسهیلات قبلی اصلاح و موجب کاهش چند میلیاردی بدهی بانکی استان شد و بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید و کارکنان واحد‌ها بازنشسته با باز خرید شدند و مطالبات آن‌ها به طور کامل پرداخت شد.

طاهری به پرداخت بموقع حقوق و دستمزد کارکنان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود متمرکز شدن حساب‌ها در سازمان و برداشت۱۲ درصد از درآمد واحد‌های استان و عدم پرداخت مطالبات ۷۰ میلیاردی بنیاد شهید حقوق و دستمزد همیشه به موقع پرداخت شده و استان گلستان جز استان‌های موفق با مدیریت مالی مناسب شناخته می‌شود در همین راستا معاون توسعه استان معاون برتر در سطح کشور اعلام و از‌ایشان تقدیر شد.

وی ابراز داشت: سال گذشته به جز واحد آزادشهر کلیه واحد‌های استان سود ده بوده‌اند و به نظر می‌رسد این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول از افزایش بودجه دریافتی واحد‌ها بیش از پیش‌بینی اشاره کرد و گفت: در سال جاری به جز یک واحد همه واحد‌ها بیش از پیش‌بینی بودجه دریافتی داشتند.

طاهری یادآور شد: صرفه‌جویی در استفاده از امکانات و منابع مالی، بهینه‌سازی پرسنل و بکارگیری نیرو‌های متخصص در جایگاه‌های مناسب و استفاده از ظرفیت فنی آن‌ها در تعمیرات تجهیزات و اولویت‌بندی هزینه‌ها، خرید‌ها از عواملی که باعث صرفه‌جویی اقتصادی شده است.

وی بابیان اینکه تغییر کاربری مناسب اماکن واحد و ایجاد ارزش افزوده به اماکن نظیر تبدیل آموزشی به تجاری اشاره کرد و تأکید کرد: از نظر جذب دانشجو دانشگاه آزاد استان و واحد گرگان جز استان‌ها و واحد‌ها برتر بشمار ‌می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.