1401-07-30 16:01
614
0
81950
در ستاد حمایت از خانواده د جوانی جمعیت گلستان مطرح شد؛

رشد جمعیت ۳ شهرستان گلستان پایین‌ از میانگین کشوری/ انصراف ۳۰ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در گلستان/ سامانه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قطع است

مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: در استان گرگان و کردکوی و بندرگز رشد جمعیت پایین تر از میانگین کشوری دارند و نرخ رشد جمعیت مینودشت و گالیکش از میانگین استانی پایین‌تر است.

به گزارش گلستان ما؛ رجبی در ستاد حمایت از خانواده   جوانی جمعیت استان گلستان اظهار کرد:  قسمتی به عنوان خانواده و فرزندآوری در دولت مردمی رئیسی داریم و برای تحقق آن نیاز به چرخش‌های تحول آفرینی داریم که بتوانیم از واحد فرد به واحد خانواده برسیم.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: کاهش ازدواج و تشکیل خانواده و کاهش فرزندآوری و اختلال در حوزه ترییتی فرزندان، افزایش طلاق و اختلافات خانگی  از چالش‌های پیشروی این سند به شمار می‌رود.

رجبی به مصوبات ستاد حمایت از خانواده و جوانی استان اشاره کرد و ابراز داشت:  در جلسه گذشته بازرسی استان گلستان گزارشی را ارائه کردند و براساس آن باید دستگاه‌های اجرایی به وظیفه‌مندی خود عمل کنند.


وی خاطرنشان کرد: ۱۶ دستگاه تاکنون گزارشات اقدامات خود را ارسال کردند و تا پایان هفته گزارش دستگاه‌های اجرایی در خصوص خانواده و جوانی در اختیار بازرسی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: ۵۲ جلسه شهرستانی ستاد حمایت از خانواده با ۳۰۲ مصوبه و ۲۳۱ مصوبه اجرایی شده و ۶۱ مصوبه نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در استان، گرگان و کردکوی و بندرگز رشد جمعیت پایین تر از میانگین کشوری دارند و نرخ رشد جمعیت مینودشت و گالیکش از میانگین استانی پایین‌تر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد اعتبارات مجموعه مردم نهاد باید در راستای حمایت از خانواده و جوانی قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی در حال تهیه سازگار لازم در این خصوص هستند.

رجبی بیان کرد: ۳۰ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج به هر دلیلی منصرف شدند و خلائی در این حوزه وجود دارد و برخی بانک‌ها با تاخیر ۶ ماهه این تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: بررسی ما نشان می‌دهد که بانک‌ها سهمیه‌ای از کشور دارند، این سهمیه‌ها کفاف ازدواج‌های سال‌جاری را می‌دهد ولی کفاف تسهیلات باقی مانده از سال گذشته را نمی‌دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: سامانه فرزندآوری و ازدواج چند روزی بسته است و این مسئله اخلالی در روند پرداخت تسهیلات به وجود آورده است.


انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.