1400-08-11 12:20
392
0
76837
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان:

دانشگاهیان ارزش های انقلاب اسلامی را به زبان هنر منتقل کنند

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه آشنایی به زبان هنر برای انتقال مفاهیم ضروری است، گفت: جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز به دنبال انتقال مفاهیم دفاع مقدس و ارزش های انقلاب به زبان هنر است که باید آن را تقویت کرد.

علی نجفی نژاد در گفتگو با خبرنگار گلستان ما با اشاره به اینکه ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: در جو خفقان قبل انقلاب خیلی حوادث به گوش مردم نمی‌رسید و جمعیت اندکی، از وقایع مطلع می شدند و بعد از انقلاب مردم بیشتر در جریان مسائل قرار گرفتند و بعد از ۱۷ شهریور جان تازه ای به انقلاب دمیده شد و پس از آن نیز ۱۳ آبان که نقطه عطفی در انقلاب بود.

وی افزود: در گرگان نیز قبل از ۱۳ آبان راهپیمایی‌هایی انجام شد و رژیم به دنبال این بود تا با ایجاد فضای سیاسی، فضای کلی را آرام کند، ۱۳ آبان نقش بسزایی در پیروزی و آگاه سازی جامعه نسبت به رژیم پهلوی و ستم هایی که بر مردم روا داشت ایفا کرد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بیان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ساختارهای رژیم قبل از بین رفته بود و نظام جدید، هنوز ساختار منسجمی نداشت و مانند نهال تازه کاشته شده آسیب پذیر بود.

نجفی نژاد با اشاره به حوادث وتوطئه های اول انقلاب گفت: بیش از ۸ ماه گذشت که دانشجویان به این بصیرت رسیدند منشاء این توطئه ها و تشنج ها از مرکزی رهبری می‌شود که به درستی شناسایی شد، این مرجع جایی جز سفارت آمریکا نیست و اقدام تسخیر انجام شد.

وی افزود: بسیاری از موضوعات جاسوسی آمریکا با انتشار کارهایی که در این سفارت انجام می گرفت برای مردم روشن و آشکار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه قطعا همه کشورها از جمله آمریکا به دنبال منافع خودشان هستند، گفت: غرب به دنبال این است که به اشکال مختلف بر کشورها و ملت های مختلف سلطه داشته باشد و موقعیت استراتژیک ایران باعث شده تا آنها تلاش خود را برای نفوذ در منطقه تمرکز دهند.

نجفی نژاد با بیان اینکه شکل و شیوه توطئه های نظام استکباری با تسخیر سفارت و خروج از ایران تغییر کرده است، ادامه داد: یکی از اقدامات آنها در زمان حضور در ایران این بود که اجازه رشد به جوانان نمی‌دادند.

وی بیان کرد: وقتی همه مستشارها از ایران خارج شدند تصورشان این بود که چون ایران توان تخصصی استفاده از ادوات را بدون حضور آمریکایی ها ندارند جنگ را بر ایران تحمیل کردند اما دیدند که قابلیت بالا و همت جوانان ما نشان داد این تصورات و پیش‌بینی اشغال خوزستان و تسلط بر تهران در مدتی کوتاه غلط است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه ایران پس از انقلاب بلافاصله تحریم شد، گفت: با توجه به نیازهایی که در کشور بود صنایع نظامی ما رشد کرد و در ۸ سال دفاع مقدس اجازه داده نشد مقاصد دشمن عملی شود.

نجفی نژاد؛ ترویج وقایع درس آموز و پیام های ۸ سال دفاع مقدس برای نسل جوان را اولویتی مهم خواند و ابراز کرد: ایستادگی، ایثار و اتکا به داشته های خود جزو آموزه هایی هستند که نسل جوان خصوصا دانشجویان باید به آن آشنا باشند.

وی ایستادگی در مقابل هجمه های دشمن را ضرورت دانست و گفت: قطعا پیروزی از آن کسانی است که مقاومت کنند، اما در نقطه مقابل تفکر جریان استکباری پایمال کردن حقوق مردم است، شاید شیوه ها تغییر کرده اما جریان سلطه همان جریان است، ادبیات سلطه تغییر کرده و شکل دمکراتیک‌تری به خود گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه حاکمیت مردم و آزادی در ادبیات امروز دنیای غرب است، اظهار کرد: اما وقتی عمیق تر می شویم به این نکته پی می بریم که پشت این الفاظ زیبا بحث سلطه بر مردم و منابع وجود دارد.

نجفی نژاد؛ رسانه را ابزار سلطه دشمن برشمرد و گفت: هالیوود به عنوان یک صنعت هم برای سلطه اقتصادی و فرهنگی به کار گرفته می‌شود هالیوود سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی ایجاد می‌کند.

 وی بیان کرد: کشورهای آزاد که تحت سلطه غرب بودند باید هوشیار باشند و به داشته ها و فرهنگ خود اعتماد کنند و تحت تاثیر سلطه قرار نگیرند آن وقت می توانند فرهنگ خود را حفظ کنند و علاوه بر آن رشد و پیشرفت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: کشورها باید توجه داشته باشند که چه چیزهایی در بستر رسانه و تهاجمات رسانه ای بر آنها تحمیل می شود و از همین ابزار برای نشان دادن نقشه های نفوذ دشمن و آگاهی بخشی به مردم استفاده کنند، باید به مردم اطلاع رسانی کنند دشمن چطور می خواهد در لوای ادبیات آزادی در کشورهای مختلف مردم و نظام ها را در مقابل یکدیگر قرار دهند. در حالیکه این ادبیات یک دروغ است که حاضر نیستند در رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

نجفی نژاد با تاکید بر اینکه پیام این روزهای مهم که در ادبیات دینی ما یوم الله است باید به جوانان ما منتقل شود، گفت: تسلط بر علوم مختلف و فتح قله های علمی می تواند منتقل کننده این پیام باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سنگین تر است، بیان کرد: دانشجویان ما آگاه باشند با توجه به تغییرات روز دنیا دستیابی به قله های علمی است که در بیانیه دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه آشنایی به زبان هنر برای انتقال مفاهیم ضروری است، گفت: جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز به دنبال انتقال مفاهیم دفاع مقدس و ارزش های انقلاب به زبان هنر است که باید آن را تقویت کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.