1401-08-01 07:58
708
0
81955
در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت مطرح شد؛

انتقاد استاندار گلستان به استقبال سرد مدیران از کارگروه جوانی جمعیت/ زنگانه؛ برخی قوانین مثل حروف والی نوشته می‌شود ولی خوانده نمی‌شود

استاندار گلستان گفت: برخی از قانون در کشور ما مثل حروف والی است نوشته می شود ولی خوانده نمی‌شود و حیف و دریغ از اینکه اجرا شود و این خیلی بد است و مدیران استان باید تلاش کنند مشکلات را حل کنند.

.به گزارش گلستان ما؛ موضوع جمعیت و جوانی از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است، براساس شعارها و تفکرات دولت‌های گذشته و همچنین دسیسه های غربی بر فرزندآوری کمتر زندگی بهتر امروز کشور ایران از نظر رشد جمعیتی با چالش بزرگی رو به رو است و هرم جمعیتی کشور به سوی پیری می رود.

این مسئله باعث شده که کارگروهی ویژه ای با این عنوان در کشور ایجاد شود و به تبع آن در استان ها برنامه های مختلفی را پیگیری می کنند، اما به نظر می رسد که اهمیت این کارگرو برای بسیاری از مسئولان استان آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و این مسئله باعث انتقاد استاندار گلستان شد.

علی محمد زنگانه در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گلستان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت اظهار کرد: هر اتفاقی که می‌خواهد در کشور بیفتد از سوی نهادهای مقدس خانواده نهادینه می‌شود و سایر نهادها حتی آموزش و پرورش فرعی است.

استاندار گلستان ابراز داشت: خلأ ساختاری را باید پر کنیم و از ظرفیت این نهادها در حوزه خانواده و جوانی این کنیم ولی می‌بینم که برخی دستگاه ها با تاخیر به این جلسه حضور پیدا می کنند و برخی نیز حضور پیدا نمی‌کند.

زنگانه بیان کرد: برخی فرمانداران در این جلسه حضور پیدا نمی‌کنند و یا در دقایق پایانی حضور پیدا می‌کنند و دبیرخانه زمان ورود مدیران به جلسه ثبت کنند و به دبیرخانه جشنواره شهید رجایی ارسال کنند.


وی به عدم حضور صدا و سیما در این جلسه اشاره کرد و گفت: این جلسه مهمی است و باید از سوی رسانه‌ها بیشتر بپردازند.

این مقام مسئول تاکید کرد: قانون تسهیل ازدواج جوانان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و نزدیک ۱۵ سال است که از ابلاغ این مصوبه می‌گذرد ولی باید بررسی کنیم چرا اجرایی نشده است.

وی به قانون جوانی اشاره کرد و گفت: کلیه فضاهای دولتی واجد الشرایط باید براساس قانون در اختیار ازدواج جوانان قرار بگیرد و همچنین کمیته سامان جوانان راه اندازی شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: برخی از قوانین در کشور ما مثل حروف والی است نوشته می شود ولی خوانده نمی‌شود و حیف و دریغ از اینکه اجرا شود و این خیلی بد است و مدیران استان باید تلاش کنند مشکلات را حل کنند.

زنگانه تاکید کرد: بین نهادهای زیر نظر ولی فقیه با دستگاه‌های دولتی فرق زیادی وجود دارد، در اجرای این قانون  یک ماده به صورت کامل اجرا شده چرا که برای ستاد پشتیبانی نیروی مسلح بوده و محل سکونت سربازان نزدیک به محل زندگی شده و مستمری آنها دو برابر افزایش یافته است و باید دستگاه های اجرایی از چنین نهادهایی الگو بگیرند.

وی گفت: کارهای ما زیاد است ولی عمق آن کم است و باید بررسی کنیم کدام یک از اقدامات ما با هزینه کمتر و انرژی کمتر اثربخشی بیشتری دارد.


این مقام مسئول تاکید کرد: طراحی برنامه هایی که مبتنی بر بودجه عمومی است جواب نمی‌دهد و یک طرح در کشور موفقیت داشته چرا که بودجه آن را برحسب تعرفه در نظر گرفته است نه بودجه عمومی.

زنگانه گفت: برای کارکنان مجرد دستگاه‌های اجرایی باید برنامه ریزی کنیم و آنها را به ازدواج تشویق کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.