1400-08-08 10:50
780
0
76781
در گفت‌وگو با گلستان ما مطرح شد؛

تداوم راه شهید فهمیده در نوجوانان دهه 80

عضو اسبق شورای نظارت بر فناوری وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود کم کاری برخی مسئولین دولتی خصوصاً دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی؛ اما شاهد رویش نوجوانان و جوانان مؤمن انقلابی در نسل‌های مختلف کشور هستیم.  

مجتبی لشکربلوکی امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری گلستان ما با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این مولود خلف اسلام ناب محمدی (ص) هدف های استراتژیک و کلانی را در اصول خود برای رسیدن به هدف والای انسانی و دینی دنبال می کند، اظهار کرد: این اهداف فقط توسط انسان طراز خودش محقق می شود، اما سخت‌ترین کار دنیا تربیت صحیح انسان است، انسانی که بتواند اندیشه های والا را مطابق موازین اسلامی پیش ببرد.

وی تربیت انسان در طراز انقلاب اسلامی را مهم خواند و افزود: مهمترین گروه، کودکان و نوجوانان هستند چرا که آنان آینده کشور و نظام حاکم را را تعیین می کند.

این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه شهید نوجوان محمدحسین فهمیده از نوجوانان نسل اول انقلاب بود، گفت: شهید فهمیده دانش‌آموزی اهل مطالعه و کتاب خوانی، باهوش و گشاده رو، خاکی، مؤدب و بااخلاق، اهل تقوا و ایثار، زمان شناس، با بصیرت، شجاع، دوری از عافیت طلبی و مصلحت اندیشی نابجا که آفت بسیاری از دنیاپرستان شده، را دارا بود.

لشکربلوکی ابراز کرد: این ویژگی ها باعث آن شد تا وی گوی سبقت را از بسیاری بزرگترها گرفته و در راه خدا برای حفظ انقلاب و نظام دینی از مهمترین دارایی این دنیای خود که همان جان شیرین است گذشته و شهید گردد.

وی؛ شهید فهمیده را الگوی مصداقی در پرورش نسل جوان دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) درباره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.» 

این کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به اینکه شهید فهمیده اولین نوجوان با بصیرت و مومن انقلابی در طراز انقلاب اسلامی نبوده و نیست، تصریح کرد: امثال این نوجوانان بابصیرت بسیار است، کسانی همچون دیگر شهید شاخص این نسل، شهید بهنام محمدی است. 

لشکربلوکی ادامه داد: در چند سال اخیر نیز شاهد چنین رویش‌هایی در بستر انقلاب اسلامی بودیم، همچون گل سر سبد دهه هفتادی‌ها شهید محسن حججی و دهه هشتادی‌ها شهید علی لندی که در دفتر افتخارات انقلاب اسلامی ماندگار شدند.

وی گفت: برخی افراد ناآشنا یا غافل از اندیشه های انقلاب اسلامی به بیان نظریه «ترمیدور» آقای کرین برینتون پرداخته و شکاف نسلی مابین نسل اول انقلاب با نسل های دیگر را فاحش و بلایی که بر اساس این نظریه در دیگر انقلاب های دیگر در جهان آمده «که عموم آن انقلاب ها غیر دینی و الهی بوده اند» را در ایران محتمل دانستند! 

این کارشناس تعلیم و تربیت تاکید کرد: اجرای سند آموزش همگانی ۲۰۳۰ و حذف نام شهید محمد حسین فهمیده از کتابهای درسی، در راستای اجرای شکاف نسلی برای اجرای نظریه ترمیدور بوده تا روحیه ایثار، گذشت، فداکاری و انسانیت را در کودکان و نوجوانان ما از بین ببرند! 

لشکربلوکی گفت: از شهید حججی تا شهید لندی در نسل های دهه‌های هفتادی و هشتادی و دیگر نوجوانان و جوانانی که در مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج و تمامی شهرها و روستاها، از کمک در امر اجرای اردوهای جهادی تا کمک به کاهش اثرات ویروس کرونا نموده‌اند، نشان داد با این که دشمن جنگ نرم سنگینی را با هدف تغییر باورها و ارزش‌های نسل های بعدی انقلاب اسلامی شروع کرده و با شاهد بودن کم کاری برخی مسئولین دولتی خصوصاً دستگاه های فرهنگی و آموزشی؛ اما شاهد رویش نوجوانان و جوانان مؤمن انقلابی در بین این نسل ها در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راه حل غلبه بر مشکلات کشور را تشکیل دولت جوان و مؤمن حزب اللهی دانستند، اظهار کرد: دولت آیت‌الله رئیسی با این هدف رأی آورده، تشکیل کابینه داده و این راه مورد توجه جدی مسئولان امر در سازمانها و استان ها شده است.

لشکربلوکی گفت: تشکیل دولت جوان، مومن حزب اللهی تنها راه حل غلبه بر مشکلات، تشکیل گام سوم تمدن سازی نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.