1400-11-27 08:46
497
0
78663

احداث سد قره چای؛ راهکاری بلند مدت برای تامین آب ۴ شهر شرق گلستان

استاندار گلستان گفت : یکی از روش های تامین آب آشامیدنی در افق میان مدت و بلند مدت در شهرستان رامیان ، آزادشهر ، خان ببین و دلند احداث و تکمیل سد قره چای است .

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه در بازدید از طرح‌های آبرسانی به شهرستان‌های رامیان و آزادشهر گفت: فاز دوم طرح مطالعاتی سد قره چای در حال انجام است و احداث و تکمیل آن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: البته راهکار کوتاه مدت نیز برای تامین آب شرب شهر‌های رامیان و آزادشهر، دلند و خان ببین حفر چاه خواهد بود.

استاندار گلستان ادامه داد: برای تامین آب شرب باید میزان برداشت از آب زیر زمینی را در استان کاهش دهیم و قرار است در بلند مدت میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی از ۱۴۰ میلیون متر مکعب به ۷۰ میلیون برسد، بنابراین باید پروژه‌های سد سازی و استفاده از آب‌های سطحی و سایر روش‌های تامین آب، جایگزین روش قبلی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این بازدید گفت: در نیمه اول سال دو حلقه چاه در شهرستان آزادشهر حفر و تجهیز و به شبکه آب شهری متصل شد و در نیمه دوم سال نیز حفر ۳ حلقه چاه و یک مخزن و یک خط انتقال برای رامیان و آزادشهر و خانببین در دست اقدام است.

وی افزود: مطالعات فاز دوم سد قره چای (بهارستان) نیز در دست اقدام است و ظرف مدت معین مشخص شده به انجام می‌رسد و در صوت تزریق اعتبارات ، وارد فاز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.