1403-02-10 09:13
177
0
89782
رئیس پلیس‌راه استان گلستان:

عدم توجه به جلو و حادثه‌ای که یک‌عمر پشیمانی می‌آورد

رئیس پلیس‌راه استان گلستان گفت: یکی از عوامل مؤثر در تصادفات عدم توجه به جلو و بروز سانحه ناشی از تأخیر در رویت و مشاهده خطر است.

 به گزارش سرویس حوادث پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از روابط‌عمومی پلیس؛ محمود شهرکی گفت: استفاده از تلفن همراه از علل شایع در هنگام تصادفات است و علل اصلی تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است.

 رئیس پلیس‌راه استان گلستان ادامه داد: یکی از عمده‌ترین علل تصادفات در جاده‌ها را عدم توجه به جلو ناشی از تأخیر در رویت و مشاهده خطر عنوان کرد، ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی صراحتاً اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت‌کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس‌پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌گردد می‌بایست خودداری نمایند.

 شهرکی یادآور شد: در آنالیز و تجزیه‌وتحلیل تصادفات در سال ۱۴۰۲ عمده‌ترین علت تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو بوده است که عمده‌ترین فاکتور آن نیز استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بوده است.

 رئیس پلیس‌راه استان گلستان ابراز داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات و مشاهده و نگاه اجمالی به چند خودروی اطراف خود در حین رانندگی پی می‌بریم که حتماً دو نفر از رانندگان در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند که یا در حال مکالمه، ارسال پیام و یا بررسی فضای مجازی هستند که موجبات بروز تصادفات را فراهم خواهد کرد.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.