1399-12-10 07:48
818
0
73456
مدیرکل تعزیرات گلستان:

۷۳۰ فقره پرونده به اتهام قطع درختان در گلستان تشکیل شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: ۷۳۰ فقره پرونده به اتهام قطع درختان جنگلی کمیاب، قاچاق چوب، هیزم و غیره در 11ماهه سال جاری تشکیل شده است.

به گزارش گلستان ما، حسین نجف زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای سال ۹۹ تا اول اسفند ماه سالجاری برای اشخاصی که مبادرت به حمل و قاچاق درختان جنگلی کمیاب، قاچاق چوب، هیزم و غیره کردند ۷۳۰ فقره پرونده تشکیل شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از استان های شمالی کشور است و درختان هیرکانی چندین هزار ساله دارد متاسفانه افرادی سودجو مبادرت به قطع و قاچاق درختان جنگلی کمیاب، تهیه زغال و غیره کرده و از آنجائی که حفظ و حراست از جنگل و درختان کهنسال و کمیاب مورد تاکید مسئولان ارشد استانی و تک تک افراد جامعه است، تعزیرات حکومتی در راستای وظایف قانونی محوله، گزارشات منابع طبیعی و آبخیزداری را مورد رسیدگی قرار می دهد.

نجف زاده بیان کرد: پس از این که پرونده ها در شعبات تخصصی ویژه قاچاق کالا استان مطرح شد، متهمان مورد نظر احضار و پس از استماع دفاعیات و استعلامات لازم از منابع طبیعی و دیگر ادارت ذی مدخل، شعب این اداره کل، متهمان را علاوه بر ضبط کالا به نفع مرجع کاشف به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کردند.

وی درخاتمه گفت: مردم  درصورت مشاهده هرگونه قاچاق درختان جنگلی وتخلفات چوب و غره موضوع را به صورت حضوری  و یا از طریق تلفن135 یا سامانه اینترنتی  135به تعزیرات حکومتی ویا با تلفن  1407 به منابع طبیعی گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.