1399-04-12 10:49
2050
0
69242
بی توجهی مسئولین به یک فاجعه زیست محیطی؛

ماهیانی که در صادق‌آباد برای ادامه حیات صید شدند/ جنایت شالیکاران در حق ماهیان!+ فیلم

عده‌ای از جوانان و شهروندان نیکوکار صادق‌آبادی با همراهی شهرداری این شهر، تعداد زیادی از ماهیان در حال تلف شدن و در گل و لای گیر کرده رودخانه صادق‌آباد را صید کردند و با انتقال و رها کردنشان در آب چشمه لال حیاتی دوباره به این ماهیان خوش اقبال دادند.

به گزارش گلستان ما، چند روزی است که حال و هوای رودخانه‌های شهر صادق‌آباد همچون سایر رودخانه‌ها و منابع آبی گلستان خوب نیست؛ همه در تلاش و تکاپوی کشت و زرع هستند؛ کشاورزان بیشماری الگوی کشت‌ خود را به یکباره تغییر داده‌اند و همه شالیکاری در پیش گرفته‌اند؛ بیشتر زمینهای منطقه زیر کشت شالی رفته است؛ چه آبی چه دیم، چه نسق چه غیر نسق.

چشمه‌ها دیگر رمق ندارند؛ رودخانه‌ها به گِل نشسته‌اند؛ ماهیان و آبزیان زیادی در گل و لای بستر رودخانه در حال تلف شدن هستند؛ شاید هزاران ماهی بی‌زبان در حال قربانی شدن زیاده‌خواهی کشاورزان هستند؛ این یک فاجعه است؛ این یک شبیخون زیست محیطی است.

اما هنوز هم در این بین کسانی یافت می‌شوند که وجدان بیدارشان زبان زد است؛ عده‌ای از جوانان و شهروندان نیکوکار صادق‌آبادی با همراهی شهرداری این شهر، تعداد زیادی از ماهیان در حال تلف شدن و در گل و لای گیر کرده رودخانه صادق‌آباد را صید کردند و با انتقال و رها کردنشان در آب چشمه لال حیاتی دوباره به این ماهیان خوش اقبال بخشیدند...

اقدام ارزشمند این عزیزان جای بسی تقدیر و تامل دارد، امید است این رفتار و این کار نیک بیش از پیش ترویج یافته و بعنوان یک فرهنگ و اصل در جامعه ما نهادینه شود.

مردم عزیز، کشاورزان پرتلاش؛ همان قدر که برای رفاه حال خود و خانواده عزیزتان در تکاپوی بی‌وقفه هستید؛ بیایید با الگوی صحیح مصرف و صرفه‌جویی در آب، نه تنها در حفاظت از منابع آبی سرزمینمان سهمی داشته باشیم، بلکه ماهیان و همه آبزیان و گونه‌های گیاهی را نیز از حق حیاتشان محروم نکنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.