1403-08-04 05:42
46
0
91865
با برگزاری جشنی ساده و کم‌خرج؛

گام خوشبختی با ازدواج آسان برداشته شد

۵۰ زوج مینودشتی با ازدواج آسان و برگزاری جشنی ساده و کم‌خرج به خانه بخت رفتند تا نشان دهند زندگی را اگر سخت نگیرند می‌توانند برای یک شروع خوب همدل باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، جشن ازدواج آسان ۵۰ زوج جوان در شهرستان مینودشت انجام شد و در برگزاری آن مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان کشور، سپاه ناحیه مینودشت و اداره ورزش و جوانان همکاری کردند و با اهدای ۵۰ سری جهیزیه به این زوج‌های جوان لبخند شادی را بر لب‌های آنان نشاندند.

در روزگاری که سبک و سیاق خانواده‌ها برای تشکیل یک زندگی با برگزاری جشن‌های آن‌چنانی پیچیده و سخت شده است، توجه به سبک زندگی اسلامی و آسان گرفتن ازدواج می‌توان به راحتی به خانه بخت رفت و خوشبختی را با سادگی و قناعت تجربه کرد.

زوج‌های جوان باید بدانند راه خوشبختی از مسیر تجمل‌گرایی و رفاه‌زدگی نمی‌گذرد اگر برای شروع خوب یک زندگی از دیدگاه بزرگان دین کمک بگیریم قطعاًبسیاری از مشکلات و گره‌ها باز می‌شوند.

گرچه این روزها شرایط سخت اقتصادی باع شده تا جوانان از ازدواج این فریضه مهم دینی فاصله بگیرند و یا دیرتر برای تشکیل زندگی اقدام کنند اما برخی خانواده‌ها و جوانان هم هستند که با آسان گرفتن زندگی مسر پرپیچ و خم ازدواج را تسهیل می‌کنند.


برخی آداب و رسوم غلط باعث شده که جوانان از تشکیل زندگی بترسند و واهمه داشته باشند و همین تفکر نمی‌گذارد آن‌ها برای اجرای سنت نبوی و کامل کردن دین خود به امر ازدواج تن دهند، اگر خانواده‌ها با جوانان خود صحبت کنند و آن‌ها نیز زندگی را سخت نگیرند امر ازدواج جوانان هم آسان می‌شود.

اگر به فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی که همواره بر ازدواج ساده و سالم جوانان و خانواده‌ها تاکید کردند، توجه داشته باشیم. بدون شک مرور بیانات و توصیه‌های معظم‌له می‌تواند راهنما و گره‌گشای خوبی در حل مسئله ازدواج و چشیدن طعم شیرین ازدواج آسان خصوصاً برای جوانان در شرایط فعلی باشد.


«به پدرها و مادرها تذکّر می‌دهم؛ من خواهش می‌کنم و تقاضا می‌کنم از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سخت‌گیری می‌کنند؛ هیچ سخت‌گیری لازم نیست. بله، یک مشکلات طبیعی وجود دارد -مسئله مسکن، مسئله شغل و از این مسائل- لکن «اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه»؛ خب، این قرآن است. ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، امّا ان‌شاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش می‌دهد. ازدواج جوان‌ها را متوقّف نکنند؛ من خواهش می‌کنم که پدرها و مادرها به این مسئله توجّه کنند.

البتّه یکی از مسائل مهم این است که رسم خواستگاری رفتن و وساطت کردن برای ازدواج دخترها، متأسّفانه کمرنگ شده؛ این چیز لازمی است.

افرادی هستند - سابق‌ها همیشه معمول بود، حالا هم با کثرت نسل جوان در جامعه ما، باید این رواج داشته باشد- پسرهایی را می‌شناسند، به خانواده دختر معرّفی می‌کنند؛ دخترهایی را می‌شناسند، به خانواده پسر معرّفی می‌کنند؛ تسهیل می‌کنند و آماده‌سازی می‌کنند ازدواج را؛ این کارها را بکنند.

هرچه که ما بتوانیم در جامعه مسئله مشکل جنسی جوان‌ها را حل کنیم، این به نفع دنیا و آخرت جامعه ما است؛ به نفع دنیا و آخرت کشور ما است؛ بعد هم برای مسئله نسل که من رویش خیلی تکیه دارم [مهم است]. »

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.