1403-07-30 01:37
65
0
91808
مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان پرداخت می‌شود.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با گرامیداشت سوم آبان سالروز مصوب شدن قانون مترقی بیمه همگانی اظهار کرد: یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر در استان گلستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که ۸۳ درصد آن‌ها از مزایای بیمه رایگان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار نفر در استان گلستان بیمه تکمیلی دارند، افزود: ۱۰۷ بیماری را بیمه سلامت زیرپوشش قرار می‌دهد که تا قبل از سال ۱۴۰۱ بیماران خاص فقط شامل پنج دسته بودند.  

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان بیان کرد: هزینه‌های درمانی بیماری انواع پیوندها، مغز و اعصاب، متابولیک، بیماری تغذیه‌ای، انواع سرطان‌ها برای بیمارانی که زیرپوشش بیمه سلامت هستند قابل پرداخت است.

حسینی با اشاره به گسترش چتر حمایتی بیمه سلامت ابراز کرد: زمانی که استان گلستان از مازندران منتزع شد در سال تعداد ۱۷۶ هزار نفر در استان گلستان بیمه داشتند اما امروز همه مردم از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و پنج دهک اول به صورت رایگان بیمه هستند.

به گفته وی؛ یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر با کد ملی ثبت شده از مزایای بیمه سلامت برخوردار هستند، حدود ۸۰۰ هزار نفر هم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که جمعیت استان را کامل می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به فلسفه تشکیل بیمه سلامت ابراز کرد: در کشورهای دنیا چنین بیمه‌ای وجود ندارد که فراگیر باشد به این شکل که مثلاً همه افراد را با هر توان مالی زیرپوشش قرار دهد، برخی کشورها مانند انگلیس طب ملی دارند، بعضی کشورها مانند کانادا و استرالیا پزشک خانواده دارند، از جمعیت ۳۵۰ میلیون نفر آمریکا نیز۶۰ میلیون نفر فاقد بیمه‌ای هستند و زمانی که مشکل پیدا می‌کنند از بیمه نمی‌توانند استفاده کنند و در واقع دچار مشکل هستند.  

حسینی با بیان فراگیری بیمه در کشور تصریح کرد: ۴۶ میلیون نفر در کشور بیمه سلامت هستند و هر کسی در کشورمان با هر شرایطی چه بیکار باشد یا شغل‌های مختلف داشته باشد می‌تواند از بیمه برخوردار باشد.

وی گفت: نکته دیگری که بیشتر به خصوص در زمان کنونی خودش را نشان می‌دهد و جز اهداف سازمان بیمه سلامت است اینکه وقتی مردم با ریسک‌های بیماری و یا عوارض بیماری و به خصوص هزینه‌های بیماری مواجه می‌شوند یکی باشد که از آن‌ها حمایت می‌کند و در برابر آسیب‌های ناشی از هزینه‌های زیاد بتواند جبران کند که این اتفاق افتاده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.