1403-07-22 06:00
71
0
91714
مدیرکل استاندارد گلستان:

دکمه آسانسورهای خطرساز خاموش می‌شود

مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به پلمب حدود ۸۰ مورد آسانسور ناامین در استان گفت: آسانسورهایی که تائیدیه ایمنی ندارند پلمب می‌شوند.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: استان‌های مختلف در حوزه شهر بازی و آسانسور با حوادث خیلی زیادی مواجه هستند ولی خوشبختانه در استان گلستان به خاطر قوانین سخت‌گیرانه بروز این اتفاقات کمتر است.

وی توجه به سلامت را امری مهم دانست و افزود: برخورد و پلمب آسانسورهای خطرآفرین به دلیل توجه به سلامت مردم بسیار جدی است تمام تلاش ما این است اصلاً آسیب و خطری متوجه هم‌استانی‌های عزیز نباشد.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: سازمان ملی استاندارد الزام قانونی دارد که در حوزه ایمنی آسانسور ایفای نقش کند، به تناسب و متناظر این مسئله علاوه بر شورای عالی استاندارد در سطح ملی، یک شورای استاندارد استانی هم داریم که به ریاست استاندار گلستان و دبیری اداره کل استاندارد تشکیل شده است و در آن‌جا تصمیمات کلی گرفته می‌شود.

حسینی توضیح داد: سالانه یک الی دو جلسه در شورای استاندارد برگزار می‌شود و یکی از موضوعات اصلی، مسئله ایمنی آسانسور است، در این زمینه مصوباتی درنظر گرفته شد مبنی بر اینکه مکان‌های عمومی، پاساژها و جاهایی که مردم بیشتر تردد دارند حتی دستگاه‌های دولتی اگر آسانسور فاقد تائیدیه ایمنی باشد، اداره کل استاندارد این اجازه را دارد که آن‌جا را پلمب کند.  

وی گفت: واقعیت این است که در حال حاضر یک ساختمان تائیدیه استاندارد اولیه را می‌گیرد ولی این الزام قانونی که هر سال باید تمدید شود به دلیل ایراداتی که ممکن است در مدت یک سال ایجاد شده باشد الزامی است تا حتماً ایرادات رفع شود.

مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به اینکه گرفتن تائیدیه ادواری آسانسور بسیار مهم است، افزود: هر سال باید مراکز و ساختمان‌ها حتی آپارتمان‌هایی که در اختیار مراکز و بخش‌های خصوصی است باید نسبت به دریافت تائیدیه ایمنی آسانسور را دریافت کنند.  

حسینی بیان کرد: برخی موارد به ما اعلام می‌شود و از طریق آتش‌نشانی مراکزی که پرخطر است اداره کل استاندارد حتماً ورود می‌کند، که در این راستا حدود ۷۰ الی ۸۰ مورد پلمب آسانسور در استان داشتیم، علاوه بر این شهر بازی‌هایی که تائیدیه نداشت پلمب کردیم.  

وی استاندارد را مجری بررسی وضعیت آسانسورهای استان دانست و گفت: شرکت بازرسی بر اساس بازدید از آسانسورها و اعلام نواقص به این موضوع تاکید دارد که موارد رفع شود متا تائیدیه گرفته شود.

حسینی بیان کرد: اگر واحدی تائیدیه ایمنی آسانسور نداشته باشد حتی اجازه بیمه شدن را نخواهد داشت و اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد دیگه هیچ‌گونه پاسخی حتی بیمه هم نمی‌تواند بدهد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.