1403-07-10 11:38
60
0
91588
کارشناس مسائل سیاسی:

آغاز نصرالله بعد از شهادت سید حسن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سید حسن شهید شد تا نصرالله آغاز شود؛ اگر قرار بود با شهادت فرمانده، اسلام به مخاطره بیفتد بعد از شهادت سیدالشهدا باید همه چیز تمام می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حشمت‌الله قنبری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهادت سردار مقاومت سید حسن نصرالله در مصلای وحدت گرگان اظهار کرد: این روزها و در زمان ما شرایط بسیار استثنایی است، غفلت، تفرقه و عدم درک درست و دقیق از حقایق باعث می‌شود که خدای ناکرده در عمل به تکلیف خلل وارد شود.

وی افزود: آنچه در این چند روزی گذشته اتفاق افتاد و شهادت حضرت سید حسن نصرالله علیرغم همه تلخی و غم بزرگی که ایجاد کرد موضوع و پدیده دور و بعیدی نبود.

*در کدام سمت تاریخ ایستاده‌ایم

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: سید حسن نصرالله از روزی که پا به میدان مجاهده گذاشت شهادت را رفیق راه خود می‌دانست حیف بود اگر شهید نمی‌شد و می‌ماند و حتی چند دهه دیگر عمر می‌کرد و می‌ماند، این برازنده شهید نصرالله نبود.

قنبری گفت: آنچه مهم است دقت در کیفیت زندگی و عظمت شهادت سید حسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی و شهید اسماعیل هنیه است که برای ما روشن می‌کند در کدام سمت تاریخ ایستاده‌ایم.

وی شهادت سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی به دست و به فرمان سران آمریکا را از نکات مهم تاریخ معاصر دانست و افزود: از هفتم اکتبر سال گذشته و بعد از حماسه شگفت‌انگیز و اعجاب‌آور رزمندگان قهرمان فلسطینی در روی این کره زمین موجودیتی به نام رژیم اشغالگر قدس وجود نداشت.

*فروپاشی دولت اشغالگر صهیونیستی در هفتم اکتبر نمایان شد

کارشناس مسائل سیاسی، فهم دقیق از این موضوعات را گره گشای تاریخ دانست و تصریح کرد: در آن روز باشکوه، دولت اشغالگر فروپاشی شد و اسرائیل تبدیل به یک پوسته‌ای برای فریب افکار عمومی دنیا و آمریکا بود که تمام قد وارد مبارزه با اسلام و از بین بردن هویت اسلامی شد.

قنبری ادامه داد: رخدادهای تاریخی و حوادث پی در پی گاهی وقت‌ها نمی‌تواند در یک فرآیند زمانی کوتاه تحلیل درست را ارائه کند و فکر و اندیشه مردم را به اشتباه بیندازد، تعریف شکست و پیروزی را دگرگون کند.

وی گفت: در سال سوم هجرت نبوی و در جریان واقعه احد سرنوشت تلخی برای مسلمان‌ها رقم خورد، پیغمبر عظیم‌الشان اسلام تنها و غریب ماند و در کنار آن به جز یک شخصیت استثنایی باقی نماند، به گونه‌ای شد که با شایعه مرگ پیغمبر اکرم یک عده از آن‌هایی که دعوای اسلام داشتند و در جبهه اسلام بودند به دنبال هماهنگ شدن با جریان کفر قریش و نفاق مدینه بودند. از رسالت و نبوت تبرئه جستند تا آینده نکبت‌بار و آلوده‌ای را برای خودشان رقم بزنند.

*عدم وحدت ما را از قله پیروزی به شکست می‌رساند

این استاد دانشگاه ادامه داد: آن روز تمام شد و جنس فاجعه احد هم عجیب و غریب بود این‌ها آمدند یکی از معتبرترین شخصیت‌های اسلامی جناب حمزه سیدالشهدا را زنده زنده قطع عضو کردند.

قنبری افزود: وقتی مردم وحدت کلمه را در کلمه وحدت دریافت نکردند، گرفتار دنیا شدند و تمرد کردند برای رسیدن به دنیا و غنایم، رسول اکرم اسلام را ندیدند، در نتیجه نبردی که در قله پیروزی بود تبدیل به یک شکست شد اما این شکست نه تنها اسباب تضعیف نشد بلکه اسباب عبرت‌آموزی شد.

وی گفت: آثار شکست احد در تمام آن سال‌ها ادامه پیدا کرد، اما بازسازی روحی و روانی مسلمان‌ها به واقعه احزاب انجامید و در واقعه خندق کیفیت کفر و نفاق و شرک برای همیشه در هم کوبیده شد.

*نظام یهود هفتم اکتبر فرو پاشید

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: ماجرای اخیر ما هم مانند ماجرای کربلاست، یک قطعه از تاریخ اسلام مربوط به همین واقعه کهف است، نجیب‌ترین، اصیل‌ترین، شریف‌ترین و محبوب‌ترین فرزند رسول خدا در غربت و تنهایی و در بن بست فاضلیه به شهادت رسید و غریبانه دفن شد برای اینکه دیگ نام و یادی از اسلام و آزادگی باقی نماند.

قنبری گفت: اما آنچه که اتفاق افتاد غیر از آن بود، روزگار گذشت و در گذر زمان به سرعت معلوم شد چهره تابناک حسین ابن علی یک خورشید بی‌غروب است.

وی با تاکید بر اینکه در روزگار ما آنچه می‌بینید سرشار از عزت و عظمت است، توضیح داد: در هفتم اکتبر نظام یهود فرو پاشید رئیس‌جمهور روسیاه آمریکا و سران تبهکار ایالات متحده در سرزمین مقدس اسلام آمدند رسماً ابتکار عمل را به دست گرفته بودند، و پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها، ویرانگرترین و مدرن‌ترین وسایل تخریب و مهمات را به میدان آوردند.

*اسرائیل تمام هیمنه آمریکا بود که هفتم اکتبر زمین خورد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمن هدف‌های خود را معین کرده بود، گفت: آن‌ها اگر می‌ماندند و سکوت می‌کردند این به معنای فروپاشی نظام سلطه بود، نه اسرائیل چراکه اسرائیل ما به ازایی ندارد، اسرائیل تمام هیمنه آمریکا بود که هفت اکتبر به زمین زده شد.

قنبری با اشاره به اهداف نظام استکباری گفت: آن‌ها قصد حذف و نابودی مقاومت اسلامی فلسطین و قتل عام عمومی رزمندگان مسلمان غزه را داشتند، هدف دیگر آن‌ها آزادی تبهکاران به اسارت گرفته شده و برگرداندن به سرزمین‌های اشغالی بود هدف سوم و مهمتر آن‌ها این بود که با کوچ اجباری مسلمانان غزه به هر قیمتی و در هر شرایطی یک جایگاه و مسکن برای فراخوان و آوردن مابقی یهودیان افراطی و صهیونیست‌ها به این سرزمین مقدس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اهداف دشمن خطرناک بود، گفت: نابودی غزه و از بین بردن غزه به معنای صد سال غروب اسلام و غیرت اسلامی بود، باور کنید اگر این فتنه بزرگ محقق شده بود، تا سال‌های سال هیچ مسلمانی از مسلمان بودن خودش رضایت نداشت و به اسلام مباهات نمی‌کرد.

* آمریکا در باتلاق غزه گیر کرده است

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه در اینجا دو معجزه اتفاق افتاد، توضیح داد: معجزه اول این بود که رزمندگان قهرمان غزه بسیار مقاوم، مستحکم، پابرجا بوده و هستند مردمان نجیب غزه که به قیمت به خاک و خون کشیده شدن زنان، کودکان، پیرمردان و کهنسالان ایستاد و نزدیک به یک سال از قلمرو اسلام دفاع کرد و پرچم اسلام را در اهتزاز نگاه داشت.

قنبری معجزه دوم را موثرتر از عصای موسی دانست و گفت: معجزه دوم سید حسن نصرالله و حزب‌الله غیور لبنان بود که باید قوت امت اسلامی را به مقام حداکثری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در باتلاق غزه گیر کرده است، تاکید کرد: اکسیر اعجازی حزب‌الله و حضور سید حسن نصرالله این بود که در جهان معاصر وحدت حقیقی و ناب و زلال شیعه و سنی برای عزت و عظمت اسلام در فلسطین تحقق پیدا کرد، یک اتحاد و انسجام مبتنی بر قرآن با همه ویژگی‌هاست.

*خون شیعه و سنی با هم ادغام شد

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ابتکار اعجاب‌انگیز سید حسن نصرالله باعث شد خون شیعه و سنی با هم ادغام شود، خون‌های اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، عباس نیلفروشان، قاسم سلیمانی و رزمندگان بزرگ فلسطینی با هم آمیخت و دشمن را به ذلت کشاند.

قنبری گفت: دشمنان فروپاشیدند و فرو ریختند بعد از یک سال فاجعه به هیچ کدام از اهداف‌شان نرسیدند، لذا وقتی مایوس شدند و صولت آن‌ها شکست دست به یک اقدام جاهلانه خطرناک زدند، فاجعه آفریده شد، اما فاجعه‌آفرینی مهم نیست زیرا هر گرگ درنده‌ای می‌تواند بدرد، هر گاو وحشی می‌تواند شاخ بزند، اما مهم حماسه است.

وی درک دقیق انسان‌های عاقل و حکیم که از آرمان‌های اساسی دین و انسانیت دفاع کنند را حماسه مهم دیگرخواند و افزود: این‌ها برای زندگی نیامده بودند، زندگی این مجاهدان در شهادت بود و شهادت برای آن‌ها عین حیات بود، اما نقطه مقابل فاجعه‌آفرینی بود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.