1403-07-02 07:34
113
0
91488
یادداشت؛

ایران؛ مظلوم‌ِمقتدر در دفاع‌مقدس

علی منصوری کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت: پیروزی انقلاب اسلامی از حیث نرم‌افزاری پدیده نوظهوری بود که دشمنان انقلاب تحمل موجودیت آن را نداشته و در تعارض با منافع خود می‌دیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، در معادلات سیاسی و پیچیدهٔ بین‌المللی؛ هر گونه رخداد اجتماعی و جنبش سیاسی و انقلاب، باید در حیطه یکی از دو بلوک شرق و غرب تعریف می‌شد. با این نگاه سیاسی، یک انقلاب مبتی بر ایدئولوژی اسلامی، غیرقابل قبول برای کشورهای غربی و شرقی بود.

از نگاه امپریالیزم و سوسیالیزم بین‌المللی باید انقلاب اسلامی متوقف می‌شد. در حقیقت انقلاب اسلامی از جهت سیاسی و کنش ایدئولوژیکی با بزرگترین دشمنان جهانی مواجه بود.

دشمنان انقلاب اسلامی متفق‌القول برای حذف انقلاب برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلند مدت را در بُعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طراحی و عملیاتی کردند، ذکر ده‌ها توطئه دشمن دراین وجیزه نمی‌گنجد.

لذا دشمنان ایران اسلامی جنگ تحمیلی برعلیه ایران را پایان خط انقلاب اسلامی تلقی می‌کردند و با استفاده از تجربیات جنگی دنیای شرق و غرب؛ جنگ بر علیه مردم مظلوم و مقتدر ایران اسلامی را توسط صدام در ۳۱ شهریور ۵۹ به‌مدت ۲ هزار و ۸۸۸ روز تحمیل کردند.

برآورد میزان خسارت این جنگ معادل ۴۴۰ میلیارد دلار بوده که اکنون به بیش از ۳/۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود. این اولین گام خسارت امریکا و بلوک غرب و شرق به ایران اسلامی و گام بعدی بلوکه کردن دارایی‌های ایران توسط آمریکا و سایر کشورهای غربی همراه با تحریم‌های پی‌درپی، جنگ نامتقارنی را استکبار جهانی بر ملت ایران تحمیل کرد.

اما ملت ایران با توکل به خدا و استقامت بی‌نظیر خود توانست بر این همه ظلم جهانی فائق آمده و کشور را به پیش ببرد. سئوال، آیا دشمنی امریکا و استکبار جهانی تمام شدنی است؟ قطعا خیر! اما امروز به برکت خون شهدا و استقامت ملت، ایران مظلوم مقتدر در اوج قدرت سیاسی و نظامی و علمی درمنطقه و جهانی قراردارد.

باید اذعان داشت که جنگ تحمیلی جدای از خسارت‌های آن برکات و دستاوردهای فراوانی برای ملت ما به همراه داشت. حضرت امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند بیشترین برکات از جنگ نصیب جمهوری اسلامی گردید.

به طوری که ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم و توانستیم مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمائیم و در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران را کنار زده و در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم باید روی پای خودمان بایستیم.

نظام جمهوری اسلامی در شرایط سخت جنگ؛ مقتدرانه برای اثبات جمهوریت خود علاوه بر اداره کشور و جنگ تحمیلی، از انتخابات غفلت نورزید و جمهوریت نظام به واسطه جنگ به تعویق انداخته نشد و ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را نیز به چالش جدی کشید و صدور انقلاب توسط جنگ به دنیا صادر شد.

انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس ضمن دمیدن روح اسلام خواهی و تبیین هویت اسلام ناب محمدی و توحید کلمه به پیروان ادیان الهی؛ توانست حقانیت خود را به جهانیان اثبات کند. حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام‌شدنی نیست … و این جنگ از آدم تاخاتم زندگی وجود دارد.»

بنا براین تبیین هفته دفاع مقدس می‌تواند درس زندگی، درس دشمن شناسی ومعرفت افزایی را برای نسل جوان فراهم نماید. مقام معظم رهبری فرمودند: «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برههٔ زمانی نیست؛ گنجینهٔ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌گذاری کنند.»

امروز به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران، صدای اسلام خواهی از آفریقا گرفته تا امریکا و اروپا و آسیا امتداد یافته و گسترش جبههٔ مقاومت با فریاد دفاع از مظلوم مشاهده و به گوش برسد.

امروز فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل توسط جوانان و اساتید دانشگاه‌های آمریکایی بلند است، شناخت دقیق تاثیرات صدور انقلاب در سطح جهانی و تکیه بر آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌تواند درس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای آینده حکمرانی باشد.

اما نکته قابل تامل برای تداوم زیست انقلابی برای آینده کشور به دلیل پدیده‌های نوظهور سبک زندگی سکولاریسم غربی در ایران اسلامی موجب نگرانی جامعه را فراهم نموده است.

روند شتابنده سبک زندگی غربی موجب نگرانی جدی است؛ اگر نهادهای فرهنگی و نظام آموزشی در تمامی سطوح، برنامه‌های قابل قبولی برای نسل جوان نداشته باشند و از این گنجینه‌های معرفتی موجود، خوب استفاده نکنند امکان بروز چالش در جامعه را باید متصور دانست.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.