1403-06-28 17:34
169
0
91435
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد:

فعالیت ۲۶۳ مبلغ در بقاع متبرکه گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به فعالیت مبلغان متخصص در بقاع متبرکه برای خدمت به زائران گفت: ۲۶۳ مبلغ در اماکن زیارتی استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار پدایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام حسین مهدیان عصر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته وحدت و بزرگداشت هفته وقف اظهار کرد: هفته وقف با محوریت «وقف؛ جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار» از ۳۰ شهریور آغاز می‌شود برنامه‌های متنوعی در استان به این مناسبت داریم.

وی نقش رسانه را در ترویج فرهنگ وقف مهم خواند و ابراز کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران در تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف، ایجاد وقف‌های جدید، هدفمند شدن نیات واقفان در وقف‌های جدید و برکاتی که وقف می‌تواند در جامعه باشد می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به فعالیت مبلغان متخصص در بقاع متبرکه برای خدمت به زائران گفت: ۲۶۳ هزار مبلغ بومی و اعزامی در اماکن زیارتی استان فعال هستند.

مهدیان همچنین از توزیع ۳۰ هزار قلم نوشت‌افزار معادل ۸۰۰ بسته به دانش‌آموزان نیازمند خبر داد و گفت: همزمان با آغاز تحصیلی این اقلام آموزشی در نقاط مختلف گلستان بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

وی اوقاف و امور خیریه را مجموعه‌ای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواند و افزود: اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های مختلف و در راستای حل مشکلات روز جامعه نقش‌آفرین است یکی از اهرم‌های اقدامات اوقاف و امور خیریه به نیات واقفان گره خورده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته وقف در گلستان خبر داد و گفت: شناسایی و احصای نیات مرتبط با نیازهای روز جامعه انجام گرفته است و هدفمندسازی نیت‌های واقفان در دستورکار اوقاف و امور خیریه است.

مهدیان از کسانی که تریبون دارند و اهل فکر هستند خواست در شناسایی نیت‌های مرتبط با نیاز جامعه روشنگری کنند تا گره‌های زیادی به وسیله وقف باز شود.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار و ۹۰۰ موقوفه در استان گلستان گفت: ۷۳ هزار و ۵۷۷ رقبه در استان گلستان وجود دارد که در طول یک سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۱ رقبه معادل ۲۳۱ موقوفه دارای سند مالکیت شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز کرد: در مدت یک سال گذشته ۴ هزار و ۸۸۰ رقبه از رقبات موقوفات استان گلستان تعیین تکلیف و ختم به سند اجاره شد.

مهدیان با اشاره به فعالیت ۱۲۴ بقعه متبرکه در بخش قرآنی و فرهنگی گفت: ۵۰۰ هیأت مذهبی در استان در طول ماه محرم و صفر مشمول حمایت از محل موقوفات شدند.

وی از ثبت ۳۰ وقف انتفاعی و ۶ وقف منفعتی در استان گلستان خبر داد و افزود: ۱۶ وقف جدید در سال جاری ثبت شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.